ناتو یک طرف جنگ اوکراین نیست اما باید به مسکو چیزی را بفهمانیم! – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با این ادعا که نیروهای این ائتلاف تحت رهبری آمریکا به اوکراین اعزام نمی‌شوند، گفت که ناتو در اوکراین، یک طرف جنگ نبوده و نیست!

استولتنبرگ در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی مدعی شد که ناتو نه تنها نیروها و ناوگان هوایی خود را به اوکراین اعزام نمی‌کند، بلکه در این کشور، یکی از طرفین جنگ نبوده و نخواهد بود.

وی در ادامه اما تاکید کرد که این ائتلاف با تامین تجهیزات از کی‌یف حمایت می‌کند. به گفته وی، اوکراین بر اساس منشور سازمان ملل متحد، حق دفاع از خود را داشته و ناتو هم این حق را دارد تا برای صیانت از این حق، تلاش کند.

به ادعای استولتنبرگ، خطر تشدید تنش همیشه وجود دارد و از این رو، تقویت حضور نظامی ناتو در جناح شرقی این ائتلاف نظامی، حیاتی است. وی بر این باور است که این کار به مسکو می‌فهماند که ناتو برای دفاع از هر سانتیمتر قلمرو خود، مصمم است!

اظهارات دبیرکل ناتو درحالی مطرح شده که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، ناتو و کشورهای غربی به ارسال و تامین کمک نظامی و غیرنظامی مبادرت کرده و به گفته مقامات روسیه، آنها عملا به یک طرف جنگ در اوکراین بدل شده‌اند.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا