نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از بدتر شدن اوضاع و آینده دموکراسی! – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج جدیدترین نظرسنجی منتشرشده در آمریکا نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به شدت از آینده کشور و و روند صعودی نرخ تورم نگران هستند.

شبکه خبری المیادین به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز نوشت: در نظرسنجی جدید فاکس نیوز از شهروندان آمریکایی اعلام کرد که اکثر مشارکت‌کنندگان آمریکایی نسبت به دورنمای آمریکا و روند صعودی نرخ تورم ابراز نگرانی کرده‌اند.

این نظرسنجی حاکیست اکثر آمریکایی‌ها از روند صعودی تورم همچنان نگرانند؛ ۹۳ درصد از شرکت‌کنندگان در سال گذشته که تورم نقطه‌ای در ماه ژوئیه / تیر ۲۰۲۲ به اوج خود رسید از روند صعودی افزایش قیمت‌ها بیمناک بودند.

به نوشته فاکس نیوز در نظرسنجی جدید امسال نیز کماکان این حجم از نگرانی مشهود است و ۹۰ درصد شهروندان آمریکایی بار دیگر از افزایش قیمت‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

طبق این نظرسنجی، ۸۸ درصد از آمریکایی‌ها از آینده دموکراسی کشورشان نیز ابراز نگرانی کرده‌اند و در مقایسه با نظرسنجی سال ۲۰۱۷ میلادی، این میزان اکنون در میان هواداران جمهوری خواه از ۸۱ درصد به ۹۶ درصد جهش داشته، اما در میان حامیان طیف دموکرات از ۹۱ درصد در سال ۲۰۱۷، اکنون به ۸۳ درصد تقلیل یافته است.

«کریس اندرسون» متخصص مطالعات نظرسنجی با اشاره به نتایج نظرسنجی اخیر اعلام کرد: «با وجود اینکه حاکمیت سیاسی کنونی آمریکا اکنون در قبضه دموکرات‌ها است، نگرانی دنباله‌دار حامیان طیف جمهوری‌خواهان از سال ۲۰۱۷ تا اکنون از آینده دموکراسی جای شگفتی ندارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نکته جالب در این مطالعه این است که نگرانی حامیان طیف دموکرات‌ها در مقایسه با آرای نگرانی صعودی حامیان جمهوری‌خواهان، شیب نزولی نداشته است و لذا شاهد جمعیت شرکت‌کننده نگران در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ هستیم.»

فاکس نیوز در ادامه می‌افزاید: موضوع آینده دموکراسی و شاخص تورم در مقایسه با سایر نظرسنجی‌های صورت گرفته از آمریکایی‌ها در اولویت بالاتری بوده است.

به گزارش فاکس نیوز، سایر نظرسنجی‌های منتشرشده که رای‌دهندگان آمریکایی کمتر به آن مقبولیت نشان داده‌اند، بدین شرح است: افزایش جرم و جنایت (۸۱%)؛ میزان بدهی‌های مالی آمریکا (۷۵٪)؛ مصرف مواد افیونی (۷۳٪)؛ قوانین تجارت سلاح (۶۹٪)؛ تغییرات آب‌وهوایی (۵۶٪)؛ هوش مصنوعی (۵۶٪).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا