نامه ضد اسرائیلی وزرای خارجه عربی به آمریکا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جاسم محمد البدیوی» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که وزرای خارجه این شورا با ارسال نامه مشترکی خطاب به آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود سخنان وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم نابودی کامل منطقه حواره فلسطین و انکار وجود ملت فلسطین را محکوم کردند.

البدیوی بیان کرد: این نامه بیانگر موضع رهبران کشورهای عضو شورا در خصوص مسأله فلسطین به عنوان مسأله نخست جهان عرب و اسلام است. در بیانیه پایانی نشست شورای وزرا در ۲۲ مارس ۲۰۲۳ نیز بر حاکمیت ملت فلسطین بر خاک این کشور و تشکیل کشور فلسطین به مرکزیت قدس شرقی و محکومیت شهرک سازی ها در خاک فلسطین اشغالی تاکید شد.

وی گفت: در نامه مذکور از آمریکا خواسته شده است به وظایف خود در واکنش به اقدامات و سخنانی که ملت فلسطین را هدف قرار داده عمل کند. دولت آمریکا باید به نقش خود در دستیابی به راه کار عادلانه و فراگیر برای حل مسأله فلسطین بر اساس مبانی بین المللی و طرح صلح کشورهای عربی عمل کند.

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در این نامه، تاکید کرده‌اند که فلسطین همچنان مسأله نخست اعراب و مسلمانان باقی می‌ماند.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان نیز گفت: ما با احتمال درگیری خشونت بار در صورت عدم حل مسأله فلسطین رو به رو هستیم. عربستان با پروژه‌های شهرک سازی در خاک فلسطین مخالف است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا