نامه نمایندگان آمریکایی به بایدن درباره جنایات رژیم صیونیستی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شماری از نمایندگان و سناتورهای دموکرات آمریکایی تلاش می‌کنند تا دولت جو بایدن را وادار کنند بررسی کند که آیا فروش تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی برای ارتکاب نقض حقوق بشر استفاده می‌شود یا خیر.

بر اساس این گزارش، «جمال بومن» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان، «برنی سندرز» سناتور دموکرات و چند تن دیگر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به بایدن و آنتونی بلینکن و وزیر امور خارجه این کشور، به افزایش شدید خشونت‌ها در کرانه باختری اشغالی و اقدامات نگران‌کننده دولت جدید راست افراطی اسرائیل اشاره و از آن به عنوان انگیزه‌ای برای بررسی و جلوگیری از تلفات بیشتر جان فلسطینی‌ها یاد کردند.

در این نامه، به چندین مورد خشونت در فلسطین اشغالی طی چند هفته گذشته اشاره شده است و نمایندگان آمریکایی از نقض شدید و سیستماتیک حقوق بشر توسط اسرائیل علیه فلسطینی‌ها که در دولت جدید تل آویو وسیع‌تر و شدیدتر شده است، ابراز نگرانی کردند.

نمایندگان و سناتورهای آمریکایی همچنین در نامه خود از دولت این کشور خواسته اند که تأکید کند واشنگتن، شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل را تضمین نمی‌کند و مشخص کند که آیا فروش تسلیحات آمریکا به اسرائیل برای نقض قوانین ایالات متحده استفاده می‌شود یا خیر.

گفتنی است که تسلیحات آمریکایی تقریباً ۴۰ درصد از تجارت جهانی تسلیحات را تشکیل می‌دهد و محدودیت‌های حقوق بشر در انتقال می‌تواند تضمین کند که از سلاح‌های این کشور برای نقض قوانین بین المللی استفاده نمی‌شود.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا