ناو هواپیمابر آمریکا به نروژ اعزام شد/ واکنش روسیه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، بزرگ‌ ترین ناو هواپیمابر جهان با نام «USS Gerald R. Ford» امروز چهارشنبه به سمت «اسلو» در نروژ حرکت کرد؛ اقدامی که اولین بار برای چنین کشتی آمریکایی و به منظور نمایش قدرت ناتو در زمان تشدید تنش ها میان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و روسیه بر سر جنگ در اوکراین روی داده است.

به گزارش رویترز، ارتش نروژ در این خصوص در بیانیه ای اعلام کرد: این کشتی و خدمه آن در روزهای آینده تمرینات آموزشی را با نیروهای مسلح نروژ در امتداد سواحل این کشور انجام خواهند داد.

«جانی کارلسن» (Jonny Karlsen) سخنگوی مقر مشترک نروژ- مرکز فرماندهی عملیاتی ارتش- نیز در این باره ادعا کرد: این سفر نشانه مهمی از روابط نزدیک دو جانبه بین ایالات متحده و نروژ و نشانه ای از اعتبار دفاع جمعی و بازدارندگی است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: سفارت روسیه در اسلو پس از این رویداد، سفر ناو هواپیمابر آمریکا به اسلو را محکوم کرد.

سفارت روسیه در رسانه فیس‌بوک در این ارتباط اعلام کرد: هیچ مشکلی در قطب شمال وجود ندارد که نیاز به راه‌ حل نظامی داشته باشد.با توجه به اینکه روسیه هیچ تهدید نظامی مستقیمی برای نروژ ایجاد نمی‌ کند، چنین نمایش قدرتی غیرمنطقی و مضر به نظر می‌ رسد.

گفتنی است که از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ ماه می سال گذشته تا کنون، محور غرب به سرکردگی آمریکا بارها اقدامات تنش آفرینی را نزدیک مرزهای مسکو انجام داده است.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا