ناگفته‌های پیمانکار موزه هنرهای معاصر اهواز

ایسنا/خوزستان پیمانکار موزه هنرهای معاصر اهواز گفت: علت قطعی آب و برق و تعطیلی موزه هنرهای معاصر به طور تمام با اداره ارشاد است و اگر اداره ارشاد در طول این چند سال فقط ۲۰ قبض پرداختی بتواند ارایه کند تمام ادعاها و گفته‌های آنها را تایید می‌کنم.

محمد منوچهری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ادعاهای برخی افراد در روزهای اخیر مبنی بر اینکه قرارداد به نام علی منوچهری ولی با امضای محمد منوچهری است، گفت: در روز عقد قرارداد بنده و آقای علی منوچهری حضور داشتیم و قرارداد را امضا کردیم و این ادعاها و گفته‌ها از اساس و کاملا کذب و تهمت است و قطعا حق اعاده حیثیت را برای خودمان محفوظ می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: ظاهراً قرار بوده است موزه در اختیار برخی افراد قرار بگیرد که در موزه فعالیت داشتند و به دلیل اینکه موزه در آن وقت به آنها واگذار نشده ناراحتی دارند و ما اصلا در این باره اطلاع نداشتیم که اگر می‌دانستیم وارد این کار نمی‌شدیم.

او گوش زد کرد: در خصوص صلاحیت اداره موزه توسط بنده به عنوان پیمانکار موزه هنرهای معاصر اهواز هیچ وقت ادعایی نداشتم ولی صرفاً جهت اطلاع، بنده عضو انجمن جهانی هنرمندان جهانی هستم و در چندین نمایشگاه بین‌المللی در کشورهای مختلف دنیا بوده و شرکت کرده‌ام و آماده ارایه تمامی مدارک هستم.

وی گفت: هنرمند نباید ادعای ناحق داشته باشد و معتقدم برخی افراد که فقط ادعای هنرمندی و تظاهر دارند هیچ هنر و هدفی جز فرافکنی و اختلاف‌افکنی ندارند و کوتاه‌فکرند.

پیمانکار موزه هنرهای معاصر اهواز با بیان اینکه بخش خصوصی قربانی یک تصمیم اشتباه مدیریتی شد تصریح کرد: چند میلیارد تومان در موزه هزینه و سرمایه‌گذاری کردیم و حتی گازکشی موزه را انجام دادیم و حالا علاوه بر عدم پرداخت و جبران هزینه‌ها و سرمایه‌های ضایع شده ما فرافکنی می‌کنند و به ناحق هر حرفی را می‌گویند و اما در نهایت خورشید پشت ابر نمی‌ماند و خداوند ناظر کارهای ما است.

او با تاکید بر اینکه موزه بانک یا بنگاه اقتصادی برای بخش خصوصی نیست که درآمد داشته باشد گفت: به طور قطع هر سرمایه‌گذاری که انجام شد فقط و فقط برای افتخارآفرینی شهر اهواز بوده و حقیقتا از تمامی افرادی که در زمان مدیریت ما در موزه فعالیت داشتند و نمایشگاه برگزار می‌کردند هیچ وجهی دریافت نکردیم.

وی افزود: از همان ابتدای مدیریت از تمامی هنرمندان استقبال و دعوت کردیم و به طور مرتب یادآور می‌شدیم که در موزه به روی همه هنرمندان باز است.

پیمانکار موزه هنرهای معاصر اهواز با اظهار اینکه در خصوص قطعی آب و برق موزه هنرهای معاصر بیش از ۲۰ نامه به اداره ارشاد و مدیریت‌های وقت ارسال کردیم اضافه کرد: در این نامه‌ها به طور مرتب یادآوری می‌کردیم که ۴۰ درصد هزینه آب و برق با اداره ارشاد است و وظیفه این اداره است که پرداخت کند و نیز آسیب‌هایی که ممکن است در پی این معضل در موزه اتفاق بیفتد را مرتب گوش‌زد می‌کردیم و هشدار می‌دادیم اما همچنان شاهد بی‌اعتنایی مسؤولان بودیم.

او تصریح کرد: در آن زمان وقتی که برای اداره ارشاد اهمیتی نداشت که آب و برق موزه قطع باشد یا موزه کاملا تعطیل شود طبیعتاً در پی این مشکلات و نبود امکانات وضعیت گنجینه موزه نامشخص و مبهم است.

منوچهری با اشاره به تاریخ اتمام قرارداد و با بیان اینکه در همه رسانه‌ها و از همان ابتدای عقد قرارداد عنوان شده بود که مدت زمان قرارداد موزه هنرهای معاصر اهواز هشت ساله است تاکید کرد: باید بگویم که تعطیلاتی که مسبب آن‌ها اداره ارشاد بوده و همچنین تعطیلات کرونا مضاعف بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا