نجابت: وظیفه مجلس است که مقابله با ریزگردها را با جدیت دنبال کند

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: انتظار می رود شهرداری ها و شوراهای شهر سهم خود را در مقابله با پدیده ریزگردها ایفا کنند و مجلس نیز با جدیت راهکارهای مقابله با این پدیده را دنبال کند.

روح الله نجابت در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت پیگیری معضل ریزگردها، بیان کرد: تا چندین سال گذشته در فصول سرد سال شاهد آلودگی هوا به دنبال تجمع آلاینده های خودروها و کارخانجات بودیم اما در چند سال اخیر نیز در فصول گرم سال شاهد پدیده ریزگردها هستیم که منشاء آن بیابان های کشورهای همسایه است.

وی در ادامه اظهار کرد: پدیده ریزگردها زندگی مردم در اکثر شهرها و مناطق کشور را تحت تاثیر قرار داده است و انتظار داریم شهرداری ها و شوراها سهم خود را در مقابله با این پدیده اجرا کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ماموریتی به فراکسیون محیط زیست دادند تا این موضوع را با جدیت دنبال کند. فراکسیون محیط زیست نیز گزارشی از راهکارهای مقابله با این پدیده تهیه کرده و به گفته رئیس مجلس به زودی در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

نجابت تصریح کرد: وظیفه مجلس است که به موضوع ریزگردها ورود کرده و از آنجا که بر روی سلامت مردم نیز تاثیر منفی می گذارد، با جدیت راهکارهای مقابله با این پدیده را دنبال کند. از آنجا که این موضوع هم از بعد امنیتی و هم از بعد سلامت مردم حائز اهمیت است، کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها نیز باید این موضوع را دنبال کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا