نحوه انتخاب ملی پوشان کشتی فرنگی در قهرمانی آسیا و جهان


نحوه انتخاب ملی پوشان کشتی فرنگی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان مشخص شد.

به گزارش ایسنا، اولین رویداد موثر در رنکینگ سال ۲۰۲۳ کشتی جهان از ۱۲ تا ۱۶ بهمن در زاگرب کرواسی برگزار خواهد شد.

با توجه به اهمیت ارتقای جایگاه کشتی‌گیران ایران در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی و هم‌چنین رسیدن کادر فنی به ترکیب نهایی تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا، ۱۸ فرنگی‌کار ایران در همه وزن‌ها به غیر از وزن ۹۷ کیلوگرم عازم این مسابقات خواهند شد.

با تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی، نفرات برتر رقابت های قهرمانی کشور به همراه مدال آوران رقابت های امیدهای جهان و ملی پوشان مسابقات جهانی بزرگسالان که موفق به کسب مدال نشدند عازم این تورنمنت می شوند.

کادر فنی تیم ملی قصد دارد در پایان این مسابقات و با توجه به نتایج و عملکرد نفرات اعزامی، ترکیب تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا را معرفی کند.

همچنین نفرات مدال آور در قهرمانی آسیا به همراه مدال آوران رقابت های جهانی و نفرات برتر جام تختی در نهایت برای حضور در ترکیب تیم ملی در مسابقات جهانی با اعزام به تورنمنت خارجی یا مصاف رو در رو مشخص خواهند شد. در این میان چهره های مستعد و آینده دار نیز مد نظر کادر فنی تیم ملی خواهند بود.

نفرات مدال آور کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی ۲۰۲۲، از خرداد وارد مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی می شوند.

تیم ملی بلافاصله پس از رقابت های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد، بازی های آسیایی را پیش رو دارد و به  همین دلیل کادر فنی باید ۲ ترکیب مجزا را برای حضور در این ۲ رویداد مهم آماده کند.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا