نسل جدید واحدهای سیار معاینه فنی به‌زودی وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود



مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: پروژه مشترک طراحی و راه‌اندازی نسل جدید واحد سیار معاینه فنی با استفاده از ظرفیت تخصصی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به‌زودی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، شادی مالکی در توضیح نسل جدید واحدهای سیار و تفاوت آن با واحدهای سیار موجود اظهارکرد: در حال حاضر پایتخت از بضاعت ۷ واحد سیار تک خطه معاینه فنی خودروهای سبک در سطح شهر برخوردار بوده که از ابتدای تیر ماه تعداد آن به ۱۵ واحد افزایش خواهد یافت. واحدهای سیار کنونی قابلیت این را دارند که توسط جرثقیل بارگیری و جابجا شوند که با توجه به مشکلاتی که در حمل آن وجود دارد، جهت به حداقل رسیدن آسیب به تجهیزات و  خارج شدن از کالیبراسیون ترجیح داده می شود میزان جابجایی در سال محدود باشد و در نهایت بیش از  ۳ تا ۴ مرتبه در سال اتفاق نیفتد.

وی تاکید کرد: البته خاطرنشان می شود این واحدهای سیار که با توجه به مشکلات راه‌اندازی مرکز ثابت -مانند قیمت بالای زمین و محدودیت تامین فضا در برخی از مناطق شهرداری توسط بخش خصوصی- از سال ۱۳۹۷ راه اندازی شده، توانسته هدف موردنظر در توسعه کمی خدمات و دسترسی محلی به این خدمات را تامین کند، اما با توجه به نحوه جابجایی آن مشخصه های لازم به عنوان یک واحد پرتابل را ندارد. در همین راستا به منظور تسهیل در حمل و جابجایی و تکمیل آن، در حال طراحی و راه‌اندازی نسل جدیدی از این واحدهای سیار هستیم. این پروژه درواقع پروژه ای مشترک با سازمان آتش نشانی است که تجارب و تخصص لازم در این زمینه را دارد. 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ابراز امیدواری کرد که براساس برنامه ریزی انجام شده در کمتر از دو ماه نسبت به راه اندازی اولین واحد با قابلیت های ذکر شده اقدام شود.

مالکی با پرداختن به قابلیت این نسل جدید از واحدهای سیار افزود: این واحد سیار قابلیت جابجایی به صورت روزانه را داشته و در کمتر از یک ربع در مکان مورد نظر مستقر می شود. با این واحد سیار قادر خواهیم بود به سازمان و ارگان های متقاضی در محل خدمات معاینه فنی ارائه کنیم. حتی مجتمع های مسکونی نیز می توانند در صورت داشتن فضای مناسب از خدمات این واحد استفاده کنند.

بر اساس گزارش سایت شهر، مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد: در رویکرد جدید با هدف جلوگیری از سفرهای شهری و بحث آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها برای نخستین بار در کشور خدمات معاینه فنی در محل متقاضی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا