نشستی برای آموزش فارسی در حوزه «آفریقا و عربی»

پنجمین نشست از «سلسله نشست‌های منطقه‌ای همکاری‌های مشترک بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» در حوزه «آفریقا و عربی» به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در این نشست که با حضور جمعی از رایزنان فرهنگی ایران، مدیران و کارشناسان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حوزه کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا، خلیج فارس و آفریقای زیر صحرا و نیز معاونان و کارشناسان بنیاد سعدی برگزار شد، دستاوردهای این بنیاد در عرصه بین‌الملل و آموزش و پژوهش معرفی و ضمن آن پیشنهادات و راه‌های بهبود وضعیت آموزش زبان فارسی در کشورهای این منطقه و چالش‌های پیش روی آن مطرح شد.

در آغاز این نشست شهروز فلاحت‌پیشه، معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی با بیان دستاوردهای این بنیاد طی دو سال اخیر و لزوم آشنایی دست‌اندرکاران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با موضوع ایده‌های نو برای آموزش زبان فارسی در خارج از کشور نکاتی را در این خصوص عنوان کرد.

همچنین کارشناسان مرتبط این حوزه در بنیاد سعدی، زهرا عامری و کبری باباشمسی توضیحاتی از صورت وضعیت آموزش زبان فارسی و مسائل پیش روی آن در بخش حوزه‌های کارشناسی خود را تشریح کردند.

پس از آن، رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد ضمن خوش‌آمدگویی به رایزنان و همکاران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص مباحث تخصصی و دستاوردهای ویژه بنیاد در حوزه آموزش و ترویج زبان فارسی نکاتی را عنوان کرد.

در ادامه این نشت مجازی امیر احمدی، مدیر آموزش در این معاونت نیز به شکل تفصیلی و با جزئیات آخرین خدمات آموزشی و شیوه‌های همکاری و هم‌افزایی دو طرف را برای حاضران در جلسه عرضه کرد.

بنا بر اعلام این خبر در جریان این نشست برخی از مدیران و رایزنان سازمان فرهنگ نیز نقطه نظرات و نکات قابل نقد و بررسی در همکاری‌های دو طرف و مسائل زبان فارسی‌آموزی به خارجیان در کشورهای حوزه آفریقا و عربی را بیان کردند.

این مجموعه از نشست‌های تخصصی که از سوی بنیاد سعدی با تمامی ادارات منطقه‌ای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی فصل تابستان برگزار شد، دریچه‌ای برای شناخت بیشتر دو دستگاه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قابل هم‌افزایی در حوزه آموزش زبان فارسی در جهان بود.

همچنین بر اساس این خبر، رایزنان فرهنگی ایران که از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان کارگزاران فرهنگی به کشورهای خارجی اعزام می‌شوند، بر اساس تفاهم میان بنیاد سعدی و آن سازمان به عنوان نمایندگان بنیاد سعدی در محل نیز به امر آموزش و ترویج زبان فارسی اهتمام دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا