نشست سران مجارستان، اتریش و صربستان برای مقابله با هجوم پناهندگان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، کشورهای اروپایی مجارستان و اتریش، همراه با صربستان نامزد عضویت در اتحادیه اروپا، در تلاش برای افزایش همکاری به منظور جلوگیری از مهاجرت های به زعم خود غیرقانونی هستند. این رویکرد را ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، کارل نهامر، صدراعظم اتریش و الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان روز دوشنبه پس از دیدار در بوداپست اعلام کردند. اوربان به عنوان میزبان این نشست گفت که نکته این است که خط حفاظتی (برای مقابله با هجوم مهاجران) به سمت جنوب حرکت می کند.

اوربان گفت: مرز مجارستان محاصره می شود، تنها در سال جاری، مرزبانان 180000 تلاش برای عبور غیرقانونی مهاجران را رد کرده‌اند. علاوه بر این، روش های قاچاقچیان تشدید می شود و آنها اکنون از سلاح گرم علیه یکدیگر و همچنین در برابر مرزبانان استفاده می کنند. وی افزود: همکاری به یک بعد جدید نیاز دارد.

بر این اساس، رایزنی‌هایی در سطح کاری برای یافتن راه‌حل‌ها و همچنین نشست‌های سیاسی بیشتر در بلگراد (وزرای کشور) و وین (مجددا سران دولت) برنامه‌ریزی شده است. فعلاً این سه کشور وارد جزئیات نشدند. این گفتگو بیشتر در مورد حمایت از صربستان و مقدونیه شمالی در حفاظت از مرزها بوده و هدف این بود که درخواست پناهندگی فقط در مراکز خارج از اتحادیه اروپا ارائه شود. صدر اعظم اتریش اعلام کرد که صربستان موافقت کرده است که قوانین ویزای خود را با قوانین اتحادیه اروپا تطبیق دهد.

به غیر از مسیر بالکان، اوربان و ووچیچ همچنین به تعداد بالای پناهندگان به دلیل جنگ در اوکراین اشاره کردند. اوربان از “یک میلیون پناهنده از شرق” صحبت کرد که به گفته وی اینها اوکراینی بودند که بیشتر آنها به سایر کشورهای غربی سفر می کنند. ووچیچ گفت 17000 نفر از فدراسیون روسیه مجوز اقامت یک ساله در صربستان را دریافت کرده اند، به علاوه تعداد نامعلومی از آنها هم مجوز دریافت نکرده‌اند.

کارل نهامر، صدر اعظم اتریش چندی پیش در سخنانی گفت: تعداد مهاجرت ها در حال افزایش و افزایش است. همانطور که گزارش شد، تا ماه اوت ما بیش از 56000 درخواست پناهندگی دریافت کرده بودیم و این سرعت تا سپتامبر ادامه دارد. حتی پس از بحران پناهجویان در سال 2015، کارشناسان امنیتی منتظر رکورد جدیدی در سال جاری هستند.

وی در این باره گفت: اتریش در حال حاضر به شدت تحت فشار مهاجرت غیرقانونی است. سهم همبستگی ما در اروپا به طور نامتناسبی زیاد است. سیاست پناهندگی اروپا شکست خورده است.

نهامر تصریح کرد: هنوز هیچ حفاظت قوی از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا وجود ندارد و واقعیت این مشکل نادیده گرفته می شود.

وی افزود: این وضعیت با این واقعیت تشدید می شود که بسیاری از مهاجران در حال حاضر بدون داشتن شانس پناهندگی در اروپا در راه هستند. بنابراین اتریش هر کاری برای محافظت از خود انجام می دهد. اگر مرزهای صربستان و مجارستان محافظت شود، مرز خود ما نیز محافظت می شود.

صدر اعظم اتریش افزود: ما در نهایت به یک سیستم پناهندگی جدید اتحادیه اروپا نیاز داریم – این تنها راه حل واقعی و پایدار است. ما باید سیاست اشتباه مهاجرت را متوقف کنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا