نشست فوق‌العاده کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی / تلاش تل آویو برای لغو نشست شورای امنیت



رسانه‌های عبری اعلام کردند، کابینه امنیتی -سیاسی رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) جلسه‌ای اضطراری در رابطه با تعرض وزیر امنیت ملی این رژیم به مسجد الاقصی برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سایت عبری”واللا” تاکید کرد، کابینه امنیتی جدید امروز پنجشنبه به منظور بررسی پیامدهای حضور ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل در مسجد الاقصی و واکنش‌های گسترده عربی، اسلامی و بین‌المللی جلسه اضطراری برگزار می‌کند که این نخستین جلسه دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواهد بود.  

این سایت با اشاره به احتمال برگزاری نشست شورای امنیت در این خصوص عنوان داشت که وزارت امور خارجه اسرائیل در تلاش است تا مانع از برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل شود که قرار است بنا به درخواست امارات و چین درباره حضور وزیر اسرائیلی به مسجد الاقصی برگزار شود.

سایت وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرده نامه‌ای با این محتوا به بیش از ۱۵ سفارتخانه خود در کشورهای مختلف ارسال کرده تا مانع از برگزاری جلسه امروز شورای امنیت شوند.

در همین زمینه، گلعاد اردان، نماینده دائم رژیم‌صهیونیستی در سازمان ملل برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت را اقدامی ناپسند و غیرضروری توصیف کرد.

 وی سازمان ملل را متهم کرد که یک نهاد دارای رویکرد نامتناسب، مغرضانه و تبعیض آمیز علیه اسرائیل است.

 اردان گفت: من در سال‌های (۲۰۱۵ – ۲۰۲۰) به عنوان وزیر امنیت داخلی به کوه هیکل(مسجد الاقصی) رفتم و بار دیگر در جلسه توضیح خواهم داد که حضور یهودیان در کوه هیکل نقض وضعیت کنونی نیست و هر شخصی که خلاف آن را بگوید گمراه کننده است و موجب از بین رفتن امنیت و ثبات می‌شود.

شورای امنیت شامگاه امروز پنجشنبه بنا به درخواست کشورهای عربی برای بررسی تجاوزات مکرر اسرائیل به مسجد الاقصی و تهدید وضعیت موجود در آن تشکیل جلسه می‌دهد.

سازمان ملل متحد اعلام کرد، خالد الخیاری، دستیار دبیرکل سازمان در امور سیاسی و صلح، در این نشست تحت عنوان «وضعیت خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین» گزارشی به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا