نظارت‌ بر عملکردها بیشتر، مماشات هرگز



ایسنا/قم آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که از مبدا تا مقصد جز نظارت قوی راه حلی نیست و نباید با متخلف تعارف و مماشات کرد، ادامه داد: نسبت به مسائل اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که الزاما مربوط به تحریم دشمن ‌نیست گاهی در داخل احساس خود تحریمی می کنیم ، مسئولان کشور تصمیم خوب‌ می‌گیرند به میانه های کار که می رسند تصمیم دچار مشکل می شود.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار دکتر احمد وحیدی وزیر کشور که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: وزارت کشور از وزارت خانه های کلیدی است و حضور شما در هیئت دولت نقش هم افزایی دارد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های اخیر خود بر بحث امید آفرینی خیلی تاکید دارند که دلیلش روشن است؛ جامعه ای می تواند سرپا بماند که آینده روشنی برای خود ترسیم کند،‌ جامعه ناامید، تحرک، پویایی و بالندگی را از دست خواهد داد.

وی با اشاره به این که مسئولان و مردم باید به آینده روشن امیدوار باشند، افزود: در کنار امیدواری باید اقداماتی که امیدآفرین است با تلاش، فعالیت و صرف وقت محقق شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جهاد تبیین باید مکملی برای امیدبخشی به آینده باشد و برای تحقق این امر، تقسیم کار بین عالمان دین و دولت صورت گیرد؛ البته بخش قابل توجهی از جهاد تبیین مربوط به دولت در بیان اقدامات انجام شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر این که اطلاع رسانی، نقش کلیدی در تحقق جهاد تبیین دارد، خاطرنشان کرد: دولت و وزارت کشور مجموعه های تاثیرگذار در اطلاع رسانی هستند؛ به گونه ای که نقاط قوت برجسته شود و از تبلیغات سوء و برجسته کردن نقاط ضعف توسط دشمن جلوگیری شود.

وی با بیان این که باید اقدامات سال های گذشته برجسته و تبیین شود، بیان کرد: گاهی اوقات به داشته های خود فکر نمی‌کنیم و صرفا نسبت به آینده مطالبه گر هستیم؛ آرمان خواهی خوب است، ولی نباید به معنای نادیده گرفته شدن اقدامات انجام باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که جنگ ادراکی دشمن بی تاثیر نیست، افزود: دشمن به گونه ای توقع و انتظار ایجاد می کند که جامعه دچار اشتباه محاسباتی خواهد شد؛ افراد به جای اندیشیدن به مسائل کشور به مسائلی می پردازند که نگران‌کننده است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: گاهی اوقات به مسائل اجتماعی و آسیب های اجتماعی در مقایسه با مسائل اقتصادی کم‌تر پرداخته می شود؛ همانطور که دولت و علما باید در اقتصاد دغدغه مند باشند،‌ حفظ ارزش های جامعه و اجتناب از آسیب هایی که انقلاب را نشانه گرفته باید توامان مورد توجه باشد.

وی با اشاره به این که بعد از قضایای اخیر، فرهنگ بخشی از جامعه دچار مشکل شده، بیان کرد: البته بخشی با قاطعیت دینی پای کار هستند و تزلزل ناپذیرند و پایبند به ارزش های انقلاب هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: منشا آسیب های اجتماعی نیز باید شناسایی و راهکار اندیشیده شود و این نگرانی متدینین جامعه است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که از مبدا تا مقصد جز نظارت قوی راه حلی نیست و نباید با متخلف تعارف و مماشات کرد، ادامه داد: نسبت به مسائل اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که الزاما مربوط به تحریم دشمن ‌نیست گاهی در داخل احساس خود تحریمی می کنیم ، مسئولان کشور تصمیم خوب‌ می‌گیرند به میانه های کار که می رسند تصمیم دچار مشکل می شود.

برخی می خواهند مردم را ناامید کنند

احمد وحیدی نیز در ابتدای این دیدار گفت: دولت سیزدهم دربرابر اقدامات و فعالیتهای ضد اسلامی و ضد ارزشی ایستاده است و به همین دلیل دشمن بصورت جدی بدنبال تخریب دولت و انحراف افکار عمومی نسبت به اقدامات و تلاشهای کارگزاران مردم است.

وی ابراز داشت: دولت با وجود مشکلاتی که از قبل بوده و امکاناتی که در اختیارش است و شرایط جهانی و بین المللی کشور را اداره کرده است.

وحیدی افزود: مدیریت برف در آمریکا را دیدیم که ۵۶ کشته داد، اما کار بسیار خوبی در کشور انجام شد که یک نفر جان‌باخته هم نداشتیم و وزارت نفت و استانداری ها نقش موثری ایفا کردند و صنایع هم مدیریت کردند.

وی ادامه داد: در این شرایط برخی به جای تقدیر از مدیریت خوب مسئولان و همراهی و نوع دوستی مردم، اقدامات دولت را تخریب می کنند.

وزیر کشور با اشاره به این‌ که‌ برخی می خواهند مردم را ناامید کنند که دولت کار نکرده و کار نمی کند، گفت: دولت و همه وزرا شبانه روز کار می‌کنند. مصرف برق در تابستان امسال بخوبی مدیریت شد و در آب و برق کارهای بسیاری در دولت سیزدهم انجام شد که در سابق انجام‌ نشده بود.

وحیدی در ادامه با بیان اینکه برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی فقط نباید از دولت انتظار داشت گفت: مسایل اجتماعی از عمیق ترین‌مسائل و آسیب هایی است که گرفتار شدیم و علت آن رها شدگی حداقل ۲۴ ساله است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا