نفوذ توده هوای سرد به کشور / کاهش پنج درجه‌ای دما تا پایان هفته


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: با توجه به گذراندن روزهای سردتر از نرمال نسبت به بلندمدت‌ طی ماه گذشته، سازمان هواشناسی از نفوذ توده هوای سرد و کاهش دما بین سه تا پنج درجه سلسیوس از امروز تا چهارشنبه ( ۲ تا ۵ بهمن) خبر داد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی انتظار می‌رود دمای هوا از امروز تا چهارشنبه(۲ تا ۵ بهمن) به‌طور میانگین بین سه تا پنج درجه سلسیوس کاهش یابد.

مناطق تحت تاثیر کاهش دما شامل «غرب و شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه و ارتفاعات البرز، مازندران، گلستان و گیلان» است. با ادامه سرمای هوا انتظار می‌رود مصرف منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز افزایش یابد و یخبندان و لغزندگی جاده‌ها در مناطق تحت تاثیر روی دهد. در این شرایط جوی احتمال خسارت به صنعت کشاورزی نیز وجود دارد.

برای جلوگیری از آسیب و مخاطره در این شرایط جوی، صرفه‌جویی و مدیریت مصرف منابع انرژی و استفاده از پوشش‌های مناسب برای جلوگیری از آسیب به شبکه داخلی آب شرب منازل توصیه می‌شود. در چنین شرایطی از ضد یخ در رادیاتور خودروها و ماشین آلات کشاورزی استفاده شود. احتیاط در سفرها، به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی نیز توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، درحالی ماندگاری هوای سرد در کشور گزارش شده است که طی دی ماه نیز میانگین دمای هوای کشور حدود یک درجه از میانگین دمای بلند مدت کمتر و سرد تر بوده است.هوای دی ماه در ۲۸ استان کشور سردتر از نرمال بوده است که استان البرز با کاهش ۲.۳- درجه بیشترین افزایش سرما و آذربایجان شرقی و بوشهر با ۰.۱- درجه کاهش، کمترین افزایش سرما را نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند.

با وجود روزهای سردی گذشت و روزهای سردی که پیش رو است، به گفته صادق ضیاییان- رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا-در حال حاضر زمستان سختی نداریم و به‌طور کلی در زمستان، سرمای هوا طبیعی است و می‌تواند تا پایان فصل نیز سرد بماند. با وجود کاهش شدید دما تنها می‌توان گفت که ما تازه به دمای میانگین رسیده‌ایم.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا