نقاشی که پشت در خاک می‌خورد شاهکار از آب درآمد!



آفتاب‌‌نیوز :

تابلو نقاشی از «پیتر بروگل پسر»، نقاش فلانری قرن هفدهم که اخیرا در خانه یک خانواده کشف شده بود، درحالی روز سه‌شنبه در حراجی واقع در پاریس به مزایده گذاشته می‌شود که ارزش تقریبی آن بین ۶۰۰،۰۰۰ الی ۸۰۰،۰۰۰ یورو برآورد شده است.

به گزارش سی ان ان، این تابلو نقاشی که «وکیل دهکده» نام دارد، یکی از بزرگ‌ترین آثارهنری «بروگل» است و در ابعاد ۱۱۲ در ۱۸۴ سانتی‌متر خلق شده است. جهان هنر از وجود این نقاشی مطلع نبود، چراکه نسل جدید خانواده‌ای که این نقاشی را از حوالی ۱۹۰۰ میلادی در اختیار دارد، گمان می‌کردند این تابلو تقلبی است.

این خانواده که اطلاعاتی درباره آن‌ها منتشر نشده است از کارشناسان یک حراجی خواسته بودند ارزش تقریبی خانه آن‌ها را تخمین بزنند،، اما در عوض این شاهکار نقاشی کشف شد.

«مالو دلوکاس» که به عنوان کارشناس از این خانه بازدید کرده بود، کشف این نقاشی را یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات غافلگیرکننده در شغل خود عنوان کرد و در گفتگو با رویترز بیان کرد: «من این نقاشی را در خانه و پشت در اتاقی کشف کردم که تلویزیون در آن قرار داشت.»‌

این کارشناس معتقد است که این خانواده نخستین‌بار نقاشی «وکیل دهکده» را به عنوان یک اثر هنری اصل خریداری کرده بودند،، اما در طول زمان اعضای جدیدتر این خانواده اصالت آن را فراموش کردند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا