نماینده عراقی: دولت نتایج تحقیقات در پرونده ترور فرماندهان پیروزی را به پارلمان بدهد



یک نماینده عراقی تاکید کرد که دولت این کشور ملزم به ارائه نتایج تحقیقات خود در پرونده ترور فرماندهان پیروزی (شهید سلیمانی و المهندس) و اعلام نام کسانی است که در این جنایت دست داشتند.

به گزارش ایسنا، فالح الخزعلی، نماینده فراکسیون «سند ملی» در پارلمان عراق در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه از دولت این کشور خواست که نتایج تحقیق در پرونده ترور فرماندهان پیروزی (شهید سلیمانی و المهندس) و نام کسانی که در این جنایت دست داشتند را اعلام کند.

وی گفت که ما با استناد به مواد ۶۱ و ۵۰ قانون اساسی به طور شخصی درحال پیگیری این پرونده هستیم.

الخزعلی گفت که دولت عراق ضمن اعلام نتایج تحقیق در پرونده جنایت فرماندهان پیروزی باید این پرونده را به پارلمان بدهد.

این نماینده عراقی تاکید کرد که دولت ملزوم است که در سریع ترین زمان ممکن گزارشات خود در این رابطه را به پارلمان بدهد و اعلام کند که کدام طرف های داخلی و خارجی در این جنایت دست داشتند.

پیش از این سلام حسین، از رهبران ائتلاف فتح عراق در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه گفت که دولت مصطفی الکاظمی به توصیه ی واشنگتن تلاش کرد تا پرونده ترور فرماندهان پیروزی (شهید سلیمانی و المهندس) در نزدیکی فرودگاه بغداد را ببندد تا طرف هایی عامل این جنایت مجازات نشوند.

وی اعلام کرد که پرونده ترور فرماندهان پیروزی بعد از تلاش دولت قبلی به ریاست مصطفی الکاظمی برای نادیده گرفتن آن بار دیگر باز شد.

سلام حسین تاکید کرد که دولت السودانی در راستای کشف و شناسایی تمام کسانی که در پرونده ترور فرماندهان پیروزی دست داشتند تلاش می کند؛ کسانی که شرف و دین خود را به واشنگتن و رژیم صهیونیستی فروختند.

این عضو فتح همچنین خاطرنشان کرد که همزمان با تلاش دولت جدید مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج کامل نیروهای آمریکایی از خاک عراق باید اجرایی شود.

وی گفت که نام تمام کسانی که در این جنایت آمریکایی علیه فروماندهان پیروزی دست داشتند باید به طور علنی اعلام شود، این افراد باید به دستگاه قضایی ارجاع شوند و به طور عادلانه مجازات شوند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا