نماینده مجلس مازوت سوزی را تایید کرد / باید صادقانه با مردم سخن بگوییم تا باور کنند منابع انرژی کشور رو به اتمام است


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خانه ملت: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مصرف آب و گاز در کشور را بیش از استانداردهای جهانی دانست و گفت: باید صادقانه با مردم سخن بگوییم تا آنها باور کنند منابع انرژی کشور رو به اتمام است و نیازمند صرفه جویی در مصرف این منابع هستیم.

اقبال شاکری در مورد شدت گیری آلودگی هوای تهران، گفت: منشا آلودگی هوا از دو مجرای سامانه متحرک و غیر متحرک نشات می‌گیرد، در سامانه متحرک درصد بسیاری از آلودگی هوای پایتخت به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور مرتبط است که پر واضح است میزان اتوبوس‌های موجود در سطح شهر پاسخگوی نیاز مردم نیست از طرفی همین تعداد، از فرسودگی رنج می‌برند، اقدامات مناسبی برای جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده از طرف شهرداری و وزارت کشور در دستور کار قرار گرفته است که امیدوارم هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

توسعه حمل و نقل سبز، مسیری برای کاهش آلودگی هوا

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین اصل در حمل و نقل عمومی توسعه سیستم حمل و نقل سبز است که براساس آن باید افزایش خطوط مترو با رشد واگن‌های قطار را در نظر بگیریم، در حال حاضر مترو در پایتخت نیازمند ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ واگن است تا بتواند حمل و نقل مسافر را از ۲ میلیون نفر روزانه به ۸ میلیون نفر بدون ازدحام برساند.

وی در ادامه یادآور شد: اگر خدمات رسانی از طرف حمل و نقل عمومی با جمعیت همخوانی داشته باشد بی تردید شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهر تهران خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد نقش مازوت سوزی در شدت گیری آلاینده‌های تهران، گفت: بی برنامگی در مصرف منابع و انرژی‌های موجود از آب و برق گرفته تا گاز امروز کشور را با کمبودهایی مواجه کرده است و شاهد مازوت سوزی در برخی از نیروگاه‌ها هستیم و همین مسئله موجب افزایش آلودگی هوا در کلانشهرها به ویژه پایتخت شده است، البته در نظر داشته باشیم دولت بارها تاکید داشته که در تهران مازوت سوزی نداریم با تمام این تفاسیر دستگاه‌های مربوطه به ویژه کمیسیون انرژی باید به این مسئله ورود جدی داشته باشند.

دو اهرم تشویق و تنبیه باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود

شاکری با تاکید بر اینکه ایرانیان جزو پرمصرفان انرژی در سطح جهان هستند، اظهار کرد: مصرف آب و گاز در کشور بیش از استانداردهای جهانی است، وزارت نیرو بیش از تامین منابع جدید، باید در اندیشه بهینه مصرف کردن منابع انرژی باشد. باید صادقانه با مردم سخن بگوییم تا آنها باور کنند منابع انرژی کشور رو به اتمام است و نیازمند صرفه جویی آنها هستیم برای این مهم از دو اهرم پاداش و جریمه برای کم مصرفان و پرمصرفان می‌توان استفاده کرد.

نماینده مردم مجلس شورای اسلامی با بیان هدر رفت منابع به واسطه سیستم‌های انتقال فرسوده، یادآور شد: بخش بسیاری از منابع آب، گاز و… به واسطه سیستم تجهیزات فرسوده به هدر می‌رود، به فرض مثال؛ در تجهیزاتی که برای به کارگیری این منابع مورد استفاده قرار می‌گیرد باید دقت لازم و کافی را داشته باشیم. همانگونه که تلاش شد روزگاری بدون قطعی برق سپری کنیم بی تردید می‌توان روزهای بدون قطعی گاز و آب هم داشته باشیم تا شاهد مازوت سوزی نباشیم.

شاکری در مورد ناتوانی وزارت نفت در تولید بنزین یورو۶ گفت: بیش از توانایی و ناتوانی وزارت نفت باید به این مسئله توجه داشته باشیم آیا خودروهای تولیدی کشور نیازمند سوخت یورو۶ هستند؛ این موضوع باید بررسی شود بر همین اساس قبل از تولید بنزین یورو ۶ باید به فکر تولید خودروی با کیفیت باشیم. در بحث خودرو بیش از هر نکته‌ای باید روی مطالبه مجلس یعنی تولید خودروی با کیفیت و از رده خارج شدن خودروهای فرسوده، برنامه ریزی شود تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم./



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا