نمره خوب شرکت ملی صنایع مس در بحث اکتشافات/ لزوم تامین ماشین‌آلات سبک معدنی



ایسنا/کرمان معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت نمره مثبت شرکت صنایع مس در حوره اکتشافات را یادآور شد و گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران خوشبختانه در بحث اکتشافات خوب عمل کرده است.

رضا محتشمی‌پور ۱۲ خرداد ماه در نشست بررسی طرح‌های تولید و توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در محل سالن اجتماعات معاونت بهره‌برداری مجتمع، اظهار کرد: مشکل جدی در بحث ماشین‌آلات سبک معدنی این است که ساخت داخل هستند؛ لذا امکان تأمین محدود است که باید محدودیت‌ها از سر راه معادن کاهش یابد.

وی افزود: این مشکل می‌تواند با کمک شرکت ملی صنایع مس ایران برطرف شود و به نیازها در این حوزه دست یافت.

محتشمی پور به تولید فعلی مس خام کشور اشاره کرد و افزود: آمار مصرف دو سال قبل ایران ۶۰ هزار تن مس بوده در حالی که پنج برابر این میزان را تولید داریم. البته ارزش‌ افزوده این کالا در صادرات آن است.

معاون وزیر صمت گفت: توسعه صنایع پایین دستی مس، بازار مس و تولید ارزش افزوده در صنعت مس سه نقشی است که این صنعت ایفا می‌کند و به همین دلیل شرکتی معتبر محسوب شده و به کمک اقتصاد کشور آمده است.

محتشمی‌پور مشارکت شرکت ملی صنایع مس ایران با هپکو را در توسعه ماشین‌آلات معدنی کشور خوب ارزیابی و بیان کرد: اما مشکل جدی ما در بحث ماشین آلات سبک؛ ساخت داخلی آن‌هاست یعنی امکان تأمین آن‌ها وجود ندارد و ما سالانه در کشور ۱۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک تولید می‌کنیم، این در حالی است که در کشور ۱۳ هزار دستگاه از این دست ماشین‌آلات معدنی نیاز داریم.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت با اشاره به به اهمیت اکتشافات در کشور گفت: این وزارت‌خانه سعی دارد در دو مرحله یعنی بخش حاکمیتی و حمایت از توسعه ظرفیت‌های اکتشافی در بخش خصوصی ایفای نقش کند.

محتشمی‌پور با بیان این‌که نیاز داریم فعالیت‌های حاکمیتی را در بخش تولیدات پایه افزایش دهیم، افزود: هم‌چنین باید ظرفیت‌های اکتشافی را توسعه و حمایت کنیم که خوشبختانه شرکت ملی صنایع مس ایران در بحث اکتشافات خوب عمل کرده است.

معاون وزیر صمت گفت: با اینکه رشد اکتشافات معدنی در کشور زاید است، اما در حوزه صدور مجوزهای اکتشاف یک‌سری محدودیت‌ها را داریم که امیدواریم وزارت صمت این بخش را نیز تسهیل کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا