«نوآوری» در بازار دانش به عنوان سکه محسوب می‌شود



وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه «نوآوری در بازار دانش به عنوان سکه محسوب می‌شود»، تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید به علم پذیری و نوپذیری جامعه کمک کنند؛ چرا که جامعه سنتی در برابر علم جدید مقاومت می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در آیین معارفه دکتر علی حسن‌بیگی، رئیس جدید دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی، ریشه آموزش عالی کشور ما به حساب می‌آید و تعداد روسای این مرکز آموزشی بیانگر قدمت این دانشگاه است.

وزیر علوم دولت سیزدهم با بیان اینکه وزارت علوم باید در عرصه نکوداشت از پیشکسوتان، الگوی دیگر اقشار باشد، توضیح داد: پیشکسوتان را روی سر خود می‌گذاریم و آنها را مقدم می‌شماریم؛ چرا که آنها عمر و جوانی خود را برای فرزندان مردم صرف کرده‌اند.

دکتر زلفی‌گل درباره امکانات دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: این مرکز آموزشی از بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی برخوردار است. املاک و دارایی‌هایی این دانشگاه توسط روسای مختلف مهیا و نگهداری شده است. روسای دانشگاه خوارزمی همچون فرزندان خلف خانواده‌ها هستند که برای حفظ میراث خانواده خود تلاش می‌کنند.

وزیر علوم درباره بودجه تخصیص یافته به دانشگاه خوارزمی گفت: بودجه این مرکز آموزشی نسبتا رشد خوبی داشته است و تلاش می‌کنیم که اعتبار لازم را برای حل مسائل مادی بازنشستگان این دانشگاه فراهم کنیم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: ما نباید اعضای خانواده بزرگ دانشگاه خوارزمی را فراموش کنیم. اعضای هیئت‌علمی بازنشسته، کارمندان بازنشسته و دانش‌آموختگان هم اعضای این خانواده هستند  و می‌توان با برگزاری جلساتی از آنها تقدیر کرد به طور مثال، دانش‌آموختگان دانشگاه خوارزمی در دهه اول و دوم انقلاب شاید بتوانند به عنوان خیّر در پیشبرد اهداف دانشگاه کمک کنند. به طور مثال، پارکینگ دانشگاه شریف توسط یکی از فارغ‌التحصیلان شریف ساخته شده است.

وی ادامه داد: رئیس دانشگاه باید قدردان نگهبان ورودی تا یک عضو هیات‌علمی باشد. من به عنوان وزیر علوم هرگاه که می‌خواهم وارد یک دانشگاه شوم از پیشانی آن مرکز آموزشی یعنی نگهبان اجازه می‌گیرم.

وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاهیان و علم، گفته رهبری، افتخار ما هستند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا