نوسازی و تجهیز ناوگان امدادی هلال احمر در سال ۱۴۰۲



رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان از افزوده شدن هزار خودرو نجات و ۳۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان امدادی این جمعیت در سال جاری خبرداد.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند در دیدار با امدادگران و مدیران ملایر که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، به عدم تناسب بودجه هلال‌احمر با نیازهای ضروری آن اشاره کرد و گفت: باید منابع پایداری برای تامین بودجه‌ی لازم به خصوص در زمینه امداد و نجات در نظر گرفته شود. به عنوان مثال می‌توان بخشی از عوارض آزادراهی یا سایر هزینه‌های دریافتی مثل بیمه در بارنامه‌های حمل و نقل را برای پوشش امدادی جاده‌های کشور در نظر گرفت.

وی گفت: جمعیت هلال‌احمر در موضوع بودجه مظلوم واقع شده است. ما تکلیف داریم که انبارهای امدادی را تا میزان استاندارد شارژ کنیم. تکلیف داریم لوازم امدادی لازم را برای عملیات‌های نجات و امدادگران حاضر در صحنه تامین کنیم اما محدودیت بودجه‌ای مانع می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: امداد هوایی نقش موثری در پاسخ به حوادث دارد ولی در حال حاضر تعدادی از بالگردهای هلال احمر به دلیل عدم تامین منابع مالی لازم، نمی‌توانند تعمیر و نگه‌داری شوند و متاسفانه زمین‌گیر شده‌اند.

کولیوند، سال ۱۴۰۲ را سال تجهیز و نوسازی ناوگان امدادی دانست و گفت: مصمم هستیم که در سال جاری وضعیت لجستیکی جمعیت را ترمیم کنیم. خوشبختانه امسال هزار دستگاه خودروی نجات و ۳۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان امداد و نجات هلال احمر اضافه می‌شود اما این میزان خودرو، پاسخگوی نیازهای ما نیست.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، وی در ادامه گفت: اگرچه جمعیت هلال احمر در زمینه‌هایی اجتماعی و فرهنگی کارهای بزرگی را در کشور انجام می‌دهد اما مردم و مسئولان بیش از هر چیز دیگر این جمعیت را به خدمات امداد و نجات و مقابله با سوانح طبیعی می‌شناسند و اکنون امکانات لجستیکی ما برای انجام عملیات‌های امداد و نجات در حوزه زمینی، هوایی و دریایی به هیچ‌وجه تناسبی با نیازهای ما ندارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا