نگاهی به ارزش ارزهای برتر جهان در سال جدید


در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا هستند، ارزش دلار آمریکا کاهش یافت و ین در میان گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه بانک ژاپن ممکن است از سیاست کنونی خود دور شود، قوی‌ترین عملکرد ۶ ماهه را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومیک، شاخص دلار که ارزش دلار در برابر شش ارز اصلی را اندازه‌گیری می‌کند، شروعی ضعیف در سال ۲۰۲۳ داشته و آخرین بار با ۰.۰۹۶ درصد کاهش به ۱۰۳.۵۴۰ رسید. شاخص دلار در سال گذشته در بزرگترین جهش سالانه خود از سال ۲۰۱۵ به دلیل افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای مقابله با تورم، هشت درصد افزایش یافت.

ین ۰.۶۵ درصد تقویت شد و به ۱۲۹.۸۸ در هر دلار رسید که قوی‌ترین آن از ژوئن است، اگرچه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۲ درصد در برابر دلار کاهش یافت.

گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی ژاپن قرار است تغییر سیاست خود را آغاز کند، شدت گرفت در زمانی که بانک مرکزی محدوده سقف بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت ژاپن (JGBs) را در ماه گذشته افزایش داد. بانک در نظر داشت پیش‌بینی تورم خود را در ژانویه افزایش دهد تا رشد قیمت را نزدیک به هدف دو درصدی خود در سال مالی ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ نشان دهد.

بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه گذشته پس از چهار افزایش متوالی ۷۵ واحدی در سال، نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش داد اما گفته که ممکن است برای مهار تورم نیاز به افزایش نرخ بهره برای مدت طولانی‌تری داشته باشد.

کریستوفر وونگ، استراتژیست ارزی بانک اوسی‌بی‌سی بانک (OCBC) در سنگاپور گفت: دلار احتمالا با افزایش تدریجی فعالیت بازار در این هفته تثبیت خواهد شد.

انتظار می‌رود داده‌های حقوق و دستمزد ایالات‌متحده که قرار است روز جمعه منتشر شود، نشان دهد که بازار کار همچنان فشرده است.

اقتصاددانان بانک ING در یادداشتی گفتند که فدرال رزرو درباره اهمیت داده‌های حقوق و دستمزد برای چشم‌انداز تورم صحبت کرده است اما آنها خاطرنشان کردند که رشد دستمزدها باعث تورم نشده است و این دلیلی برای کاهش نرخ نخواهد بود.

در همین حال، فعالیت کارخانه‌های چین برای سومین ماه متوالی در ماه دسامبر و با شدیدترین سرعت در نزدیک به سه سال اخیر کاهش یافت.

یوان فراساحلی چین در برابر دلار آمریکا ۰.۴۵ درصد کاهش یافت و به ۶.۸۹۵۴ دلار در هر دلار رسید.

دلار استرالیا ۰.۰۶ درصد در برابر دلار آمریکا ۰.۶۸۰ دلار کاهش یافت، در حالی که کیوی ۰.۱۰ درصد افزایش یافت و به ۰.۶۳۲ دلار رسید.

یورو با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱.۰۶۷۲ دلار رسید، در حالی که استرلینگ آخرین بار با ۰.۲۶ درصد افزایش در روز ۱.۲۰۷۶ دلار معامله شد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا