نگرانی ارمغانی از احتمال مصدومیت ملی پوشان بسکتبال



سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: فشار مسابقات در لیگ ایران با وجود بازی‌های غرب آسیا بسیار زیاد است و امیدوارم ملی‌پوشان مصدوم نشوند.

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در پنجره ششم (پایانی) انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی که قبل از پنجره‌های پنجم و ششم انجام داده بودم، قرار بود که لیگ برتر با هماهنگی باشگاه‌ها اول فوریه تعطیل شود و اردوهای تیم ملی برای پنجره ششم را آغاز کنیم، اما بعد از پنجره پنجم که در اردو بودیم برگزاری مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا مطرح شد که به همین دلیل پس از هماهنگی‌های لازم قرار شد کمی دیرتر اردوی تیم ملی را آغاز کنیم.

او گفت: دلیل این تصمیم بخاطر برگزاری تعدادی از بازی‌های باشگاهی بود تا باشگاه‌ها نیز متضرر نشوند، هرچند که این اقدام کار را برای تیم ملی سخت‌تر می‌کرد. طبق صحبت‌هایی که با آقای داوری داشتیم اردوی ما از ۱۱ فوریه شروع می‌شود، در حقیقت ۱۰ روز از زمان اردو کم کرده‌ایم تا بازی‌های باشگاهی برگزار شود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، درباره تاثیر فشردگی مسابقات لیگ ایران و لیگ غرب آسیا روی مصدومیت احتمالی ملی‌پوشان، توضیح داد: من می دانم که متاسفانه بازیکنان تیم ملی در لیگ ایران زیر فشار زیادی هستند و هفته‌ای دو بازی انجام داده و پس از آن برای مسابقات غرب آسیا به کشورهای همسایه سفر می‌کنند که این شرایط خیلی سخت است. مخصوصا اینکه تعداد بازیکنان ملی‌پوش در تیم‌های ذوب‌آهن و شهرداری گرگان زیاد است و مصدومیت آن‌ها می‌تواند به تیم ملی آسیب بزند. فاصله کم مسابقات و استراحت ناکافی، احتمال مصدومیت را بالا برده است.

او تاکید کرد: در حال حاضر احتمال آسیب دیدگی زیاد است و امیدوارم باشگاه‌ها بتوانند شرایطی را برای تیم‌های خود فراهم کنند که با آوردن بازیکنان داخلی و خارجی، فشار زیادی که روی بازیکنان تیم ملی هست را تقسیم کنند. با حضور بازیکنان خارجی و ترکیب کامل، درصد آسیب دیدگی پایین‌تر می‌آید و بازیکنان نیز با استراحت کافی عملکرد بهتری خواهند داشت، چون خستگی جسمانی باعث کاهش تمرکز می‌شود. امیدوارم باشگاه‌ها شرایط خوبی فراهم کنند.

ارمغانی با بیان اینکه نگران سلامت ملی‌پوشان است، تصریح کرد: از طرف من به عنوان سرمربی تیم ملی هر آنچه که قابل انجام و کمک بود را انجام دادم، هر چند که به ضرر اردوی تیم ملی بود. اردو را ۱۰ روز عقب‌تر بردیم تا بازی‌های باشگاهی برگزار شوند و غرب آسیا پیگیری شود. الان زمان بسیار کمی جهت کسب آمادگی برای ینجره ششم داریم ولی می‌خواستیم با باشگاه‌ها تعامل لازم را داشته باشیم.

او گفت: تصمیم داریم با آغاز اردوها ۵ روز در تهران تمرین کنیم و چند روز زودتر به ژاپن برویم و یک بازی تدارکاتی در آنجا برگزار کنیم. قرار شده حامد حدادی هم از چین به ما ملحق شود و بنده این برنامه را از جواد داوری خواستم. می‌خواهیم بعد از دو روز تمرین در ژاپن با یکی از باشگاه‌های این کشور بازی تدارکاتی برگزار کنیم. پس از مسابقات تدارکاتی، ۲۳ فوریه با ژاپن بازی داریم و بلافاصله به هنگ‌کنگ می‌رویم تا ۲۶ فوریه با چین بازی کنیم.

ارمغانی درباره احتمال کم برگزاری مجدد بازی با استرالیا نیز گفت: درباره استرالیا برگزاری مجدد بازی اصلا غیر قابل تصور است و تیم استرالیا با نظر و تصمیم خودش به ایران نیامد و این بازی را برگزار نکرد. اگر در سایت فیبا ببینید نتیجه ۲۰ – هیچ است و فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی رخ بدهد و امیدوار هم هستیم چیزی تغییر نکند. 

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا