نگرانی سازمان‌های حقوق بشری از سرنوشت فعال سعودی در زندان‌

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الواقع السعودی، سازمان حقوق بشر « سند» اعلام کرد که مقامات سعودی از افشای سرنوشت « عبدالعزیز بن عبدالرحمن التویجری» فعال سعودی در زندان‌های آل سعود با گذشت 4 ماه از بازداشت وی خودداری کرده اند.

عبدالعزیز بن عبدالرحمن التویجری در آوریل 2021 به دلیل اظهار نظر خود در حساب توییتر خودسرانه بازداشت شد و هنوز از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

دکتر عبدالعزیز استاد مدیریت و برنامه ریزی در دانشگاه «مجمعه» است و در زمینه برنامه‌ریزی ، مدیریت و مهارت‌های گسترده ای دارد. وی در وزارت آموزش و پرورش پست‌های بالایی داشت که آخرین آنها دبیرکل بود. وی ابتدا در بخش‌های آموزشی در وزارتخانه فعالیت داشت و سپس در سال 2015 به کار دانشگاهی منتقل شد.

دکتر التویجری به کارهای اجتماعی و خیریه علاقه دارد. او مدیرعامل بنیاد« ساعی» برای توسعه موقوفات و رئیس هیئت مدیره بنیاد« ایامی» برای مراقبت‌های ویژه زنان بیوه و مطلقه است.

سازمان حقوق بشر سند از نهادهای دولتی مربوطه خواست تا سرنوشت دکتر عبدالعزیز التویجری را که به زور ناپدید شده را فاش و وی را بدون محدودیت آزاد کنند.

هیچ یک از اقشار جامعه سعودی نمی‌توانند از کمپین بازداشت و سایر مجازات‌های رژیم آل سعود تحت حکمرانی ملک سلمان و پسرش در امان باشند و شنیدن اخبار مربوط به نقض حقوق بشر در عربستان به یک سریال تکراری تبدیل شده است. به ویژه اینکه مقامات عربستان بسترسازی‌های لازم جهت جاسوسی از مخالفان در داخل و خارج کشور را به روش‌های مختلف از جمله در فضای مجازی فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا