نگرانی صهیونیست‌ها از تکرار حملات موشکی به تأسیسات برقی و نفتی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی درباره خطر موشک‌های مقاومت فلسطین به تأسیسات حیاتی در درگیری‌های آینده هشدار داد و گفت که این اتفاق می‌تواند برای این رژیم دردسرساز باشد.

«یارون گیلبوع»، رئیس اجرایی شرکت ساخت نیروگاه‌های کوچک تولید برق «توربوجین» در فلسطین اشغالی بر اهمیت تولید برق از نیروهای‌های خورشیدی بومی تأکید کرد و  گفت: «این گونه نیروگاه‌ها و سیستم‌‌های بومی می‌تواند هرگونه آسیب به ساکنان و تأسیسات حیاتی را کم یا صفر کند».

این مسئول صهیونیست امروز جمعه گفت: «شماری از کشورهای غربی و همچنین اسرائیل خوب می‌دانند که امنیت ملی آن‌‌ها تا حدود زیادی به فعالیت روزانه زیرساخت‌‌های ملی از جمله برق مبتنی است که در معرض تهدید‌های خارجی قرار دارند».

گیلبوع گفت، در صورتی که به سیستم انرژی در فلسطین اشغالی آسیبی وارد شود، این مسئله نه تنها به قطع برق از همه مناطق منجر خواهد شد، بلکه چه بسا خسارت‌های بسیار بزرگی به اقتصاد و همچنین فعالیت ارتش، فرماندهی جبهه داخلی و غیره  وارد کند.

تهدیدها علیه تأسیسات حیاتی رژیم اسرائیل

رئیس اجرایی شرکت توبوجین گفت که خطرات و تهدیدات زیاد و متنوعی وجود دارند مانند حملات موشکی به نیروگاه‌های برق و حملات سایبری به سیستم‌های کامپیوتری در بخش برق، یا زلزله و غیره.

گیلبوع گفت که موشک‌های نقطه زنی که گروه‌های فلسطینی در دست دارند، به دلیل تعداد کم تأسیسات حیاتی (سرتاسری بودن و یکپارچه بودن سیستم) و مرکزیت این تأسیسات در توزیع خدمات، در کنار  مساحت جغرافیایی کوچک «اسرائیل» می‌تواند خسارت‌بار باشد.

او برای اینکه چنین وضعیتی پیش نیاید، راه حل هایی پیشنهاد داده که اتخاذ اقدامات برای تغییر نمونه فعلی از طریق ایجاد شبکه های برق محلی مستقل یکی از این راه حل هاست.

این مسئول صهیونیست گفت که باید احتمال قطع جریان برق در شهرها ویا در مجتمع های دور را کاهش داد و این مسئله در ارتباط با ایجاد نیروگاه های کوچک برای استفاده نظامی اقدام مهمی است که می‌تواند جان خیلی‌ها را نجات دهد.

سه سال پیش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سال 2014 در جریان حمله موشکی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به اراضی اشغالی، نیروگاه تولید برق شهرک «الخضیره» هدف قرار گرفته و اختلالی بر اثر آن، در این نیروگاه پیش آمده است.

در نبرد اخیر نیز حماس تأسیسات نفتی راهبردی رژیم صهیونیستی را در شهر «عسقلان» هدف قرار داد که به دنبال آن، آتش سوزی گسترده ای در این تأسیسات رخ داد که برای چند روز ادامه داشت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا