نیکزاد: به زودی موضوع برنامه و بودجه تعیین تکلیف خواهد شد


علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه تاکید کرد: نظر رئیس مجلس این بود که طبق ماده ۱۸۹ باید اول برنامه داده شود؛ بنابراین در سران قوا صحبت شده و در حال رسیدن به نتیجه‌ای رسیدن و به زودی موضوع برنامه و بودجه تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ مجلس در تذکری با اشاره به مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس با  بیان اینکه یک ماه از زمان بودجه گذشته است، اظهار کرد: بر اساس مواد ذکر شده برنامه توسعه باید تا خرداد و بودجه تا ۱۵ آذر ماه به مجلس بیاید؛ مگر مشکل دارد که با یک [نامه] دو خطی از دولت محترم لایحه بخواهیم که قانون برنامه‌ای که یک سال و خورده‌ای از آن گذشته است را ۶ ماه یا یک سال تمدید کرد؟

وی افزود:  اینطور که پیش می رود قانون بودجه به صورت دو دوازدهم یا سه دوازدهم تصویب می شود و این به نفع کشور نیست؛ از هیئت رئیسه مجلس می‌خواهم که به دولت در این زمینه تذکر بدهد

این نماینده مجلس اظهار کرد: لایحه برنامه بیاید و ظرف یک ساعت می‌شود تمدید را انجام داد؛ به ولله قسم بودجه کشور را با مشکلات عدیده‌تری مواجه می‌کند.

به گزارش ایسنا، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: دولت محترم خرداد باید برنامه را به مجلس ارائه می‌کرد؛ سیاست‌های کلی رهبری شهریور ماه به دولت ابلاغ شد و رییس محترم مجلس شهریور ماه در نامه ای به دولت خواست که با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی، برنامه را به مجلس بفرستید و دولت شهریور، مهر، آبان و آذر را فرصت داشت تا برنامه را به مجلس ارائه دهد.

وی افزود: الان موضوع این است که دولت باید اجازه بگیرد، پیشنهاد دهد و تمدید برنامه به تصویب نمایندگان برسد و سپس بودجه اعلام وصول و مجلس وارد رسیدگی شود. نظر رئیس مجلس این بود که طبق ماده ۱۸۹ باید اول برنامه داده شود، بنابراین در سران قوا صحبت شده و در حال رسیدن به نتیجه‌ای رسیدن و به زودی موضوع برنامه و بودجه تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا