هزینه درمان روستاییان کرونایی در مراکز دولتی/ ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم

آمار روزانه ابتلا به کرونا در موج پنجم بیماری از ۳۰ هزار نفر در روز گذشته و همچنان بالای ۶۰۰ قربانی می گیرد. گفته می شود بسیاری از موارد ابتلا به کرونا خانوادگی شده اند و به همین علت لازم است افرادی که در بیرون از منزل رفت و آمد می کنند در رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه تر عمل کنند تا موجب بیماری خود و سپس اعضای خانواده شان نشوند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا واعظ مهدوی، مدیرعامل سابق صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت به همین موضوع اشاره و با تاکید بر اینکه راه اصلی کنترل کرونا، پیشگیری است اظهار کرد: امکان ندارد شرایطی را ایجاد کنیم که مردم بیمار شوند و بتوانیم همه را درمان کنیم.

وی افزود: هیچ کشوری امکان اینگونه مدیریت را ندارد. امروزه همه تجربه‌های ملی و بین المللی و همه پروتکل‌های جهانی تاکید بر زدن ماسک، شستن دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از اجتماعات و توقف رفت و آمدهای شهری دارند.

رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت ایران تصریح کرد: به همین خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم ضروری است. برای کنترل و کاهش کرونا در کشور بخشی از کار، دست دولت و ساختارهای اجرایی است که باید محدودیت‌ها را شدیدتر و کنترل‌ها را دقیق تر پیگیری کنند، ولی بخش عمده آن مربوط به خود مردم است که باید مسئولیت پذیری اجتماعی در برابر کرونا داشته و پروتکل‌ها و محدودیت‌ها را رعایت کنند.

واعظ مهدوی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر موارد ابتلای به کرونا مربوط به جمع‌های خانوادگی است و باید مردم به رعایت پروتکل‌ها آگاه شوند گفت: لذا نقش سخنرانان، ائمه جمعه، رسانه‌ها و صداوسیما در این مهم بسیار تاثیر گذار است و می‌توانند عملکرد مردم در رعایت پروتکل‌ها را افزایش دهند.

هزینه درمان کرونا برای بیمه شدگان روستایی چقدر است؟

وی در بخش دوم سخنانش، با اشاره به موضوع بیمه‌ درمان و مشکلات ناشی از آن به ویژه برای جمعیت روستایی و کشاورزان اظهار کرد: وقتی روستاییان به سن بازنشستگی می‌رسند، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بررسی شرایط و محاسبه مستمری برای آنها مزایای بازنشستگی تعیین می‌کند.

رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت ایران افزود: برخلاف بیمه کارگران و مشمولین تامین اجتماعی که بیمه درمان و بازنشستگی شان در یک جا مجتمع است، اما بیمه درمان روستاییان در سازمان بیمه سلامت مستقر و بیمه بازنشستگی، بیکاری، از کارافتادگی و فوت آنها تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برقرار است.

واعظ مهدوی با بیان اینکه هزینه درمان کرونای بیماران تحت پوشش بیمه روستاییان، در مراجعه به مراکز دولتی رایگان بوده و ۹۰ درصد صورتحساب بیمارستان‌ها توسط بیمه پرداخت می‌شود اظهار کرد: بیمار تنها ۱۰ درصد فرانشیز را می پردازد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا