هشدار هواشناسی: فردا به‌دلیل عدم وزش باد و انباشت آلاینده‌ها، هوا آلوده خواهد بود


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: اداره کل هواشناسی استان تهران، نسبت به ماندگاری آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس هشدار داد.

 اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد از عدم وزش باد قابل ملاحظه و ماندگاری و انباشت آلاینده‌های هوا به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون از جمعه تا صبح شنبه (۱۶ تا ۱۷ دی) خبر داد.

این شرایط جوی در مناطقی همچون تهران ،بهارستان ،قدس ،ورامین اسلامشهر ،پاکدشت، پیشوا، ری، شهریار، رباط کریم و ملارد پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره با توجه به کاهش دمای شبانه و رطوبت نسبی بالا، به دنبال آن ماندگاری آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در مناطق شهری پرتردد در حد ناسالم برای گروه‌های حساس به‌ویژه کودکان، بیماران قلبی، عروقی و ریوی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات کاهش ترددهای غیر ضروری به‌ویژه سالمندان، کودکان بیماران قلبی، عروقی و ریوی، پرهیز از فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز و مدیریت منابع آلاینده ثابت و متحرک را توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم برای مواجهه با پدیده‌ای جوی را داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا