هشدار و آماده‌باش مدیریت بحران برای باران و باد شدید در تهران



مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه بارشی و باد شدید در تهران هشدارهایی را به مردم ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نهم و دهم خرداد ماه گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ازسوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران و رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقت باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران به ساکنان نیمه شمالی استان تهران به ویژه ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار هواشناسی به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

یزدی مهر اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از  صعود به ارتفاعات طی دو دوز آینده به طور جدی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: طبق گزارش هواشناسی سامانه فعال دوم نیز وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و گردوغبار انتقالی را در بعضی ساعات با احتمال تندباد لحظه‌ای به همراه خواهد داشت. در همین راستا نیز از شهروندان استان تهران به ویژه مرکز و نیمه جنوبی میخواهیم ضمن رعایت نکات ایمنی فعالیت سامانه های پیش بینی شده در صورت داشتن بیماری زمینه ای و سالمند بودن در محیط باز قرار نگیرند.

وی پرهیز از اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا