هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای برف، باران و باد شدید در ۲۸ استان کشور



سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درپی پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف و باران و وزش شدید باد امدادگران این سازمان در ۲۸ استان کشور را به حالت آماده‌باش درآورده و توصیه‌ها و هشدارهایی را هم به مردم ارائه کرد.

مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر بروز مداخلات جوی در برخی از استان‌های کشور گفت: طبق پیش‌بینی انجام شده از امروز تا روز پنجشنبه احتمال بارش شدید برف، بارش شدید باران و احتمال ریزش بهمن در استان‌های کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، ایلام، تهران، بوشهر، خوزستان، لرستان، همدان، فارس، اصفهان، قم، مرکزی، مازندران ، سمنان و خراسان جنوبی وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین طی امروز و فردا برای استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، اصفهان و خراسان رضوی وزش شدید باد و گرد و غبار پیش‌بینی شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در همین راستا نیز امدادگران جمعیت هلال احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش کامل درآمدند و تجهیزات و امکانات لازم برای مواجهه با این پدیده و امدادرسانی در حوادث احتمالی نیز آماده‌سازی شده است.

مرادی‌پور افزود: لازم است مردم نیز یکسری نکات را مدنظر قراردهند، از جمله اینکه از انجام هرگونه سفر غیرضروری در این استان‌ها و در این ایام پرهیز کنند و چنانچه که حتما باید سفر خود را انجام دهند، توجه داشته باشند که باید مدت زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد درنظر بگیرند. همراه داشتن وعده غذایی و لباس گرم از توصیه‌ها سازمان امدادونجات به مسافران زمستانی است.

وی ادامه داد: همچنین رانندگان نیز باید با دقت بیشتری رانندگی کرده و از رانندگی با سرعت غیرمجاز پرهیز کنند. همراه داشتن زنجیرچرخ و اطمینان از سالم بودن برف پاک‌کن و بخاری خودرو نیز جزو مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم نیز خواست که از صعود به ارتفاعات، حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها در این ایام خودداری کنند. در محیط‌های شهری و در هنگام وزش باد نیز از ایستادن در اطراف سازه‌های نیمه‌کاره و ناپایدار، درختان فرسوده و … خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

با رعایت این هشدارها زمستان را «سلامت» سر کنید

مرادی پور با اعلام شماره ۱۱۲ سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: این شماره سه رقمی مرکز فوریت‌های امدادی سازمان امدادونجات است و مردم می‌توانند در صورت بروز حوادث مختلف به خصوص در مناطق خارج از شهر با این شماره تماس گرفته و درخواست کمک کنند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا