هشدار پلیس به موتورسیکلت سواران برای روزهای برف و بارانی



رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با هشدار به موتورسیکلت سواران در روزهای بارانی از آنان خواست که در ایام بارندگی از موتورسیکلت استفاده نکنند.

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارش برف و باران در برخی از نقاط پایتخت گفت: یکی از آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیکی در هنگام بارش برف و باران موتورسیکلت سواران و ترک نشینان آنها هستند. چرا که به دلیل لغزندگی معابر احتمال لیز خوردن موتورسیکلت و همچنین لیز خوردن دیگر خودروها و برخورد با موتورسیکلت‌ها بسیار افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: کاهش دید موتورسواران در حین رانندگی به دلیل ورود قطرات باران یا برف به داخل چشم‌ها، پاشیدن آب‌های سطحی به روی موتورسواران از سوی دیگر خودروها، احتمال پرتاب شدن شن‌های ریخته شده در کف خیابان برای مقابله با یخبندان به صورت موتورسواران و … نیز از جمله دیگر دلایلی است که موتورسواران نباید در شرایط برفی و بارانی رانندگی کنند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: در همین راستا نیز توصیه و هشدار پلیس به موتورسیکلت سواران این است که از تردد در معابر در این شرایط پرهیز کنند. البته برابر قانون نیز تردد موتورسیکلت سواران در شرایط برفی و باران ممنوع است. ماده ۱۶۹ آیین‌نامه پلیس راهور صراحتا اعلام کرده که تردد موتور سوااران در سطح معابر لغزنده و حین بارندگی ممنوع است.

شریفی افزود: در همین راستا نیز به موتورسواران توصیه می‌شود از تردد و حرکت در معابر به ویژه هنگام بارندگی به جهت ایمنی و حفظ جان خود پرهیز کنند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا