همگرایی ایران و مصر، تحولی نامطلوب برای رژیم صهیونیستی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که توسعه روابط میان ایران و مصر، تحولی نامطلوب برای رژیم صهیونیستی است.

رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند: ایران تلاش دارد ائتلافی را که اسرائیل با کشورهای عربی جهت محاصره سیاسی و اقتصادی ایران بنا نهاده بود، به شکست بکشاند.

یک کارشناس امور کشورهای عربی، در گفتگو با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مصر در حال عادی‌سازی و توسعه روابط با ایران است و سطح روابط دیپلماتیک میان دو کشور از کاردار به سفیر ارتقا یافته است.

این کارشناس در ادامه سخنان خود به دیدار هیثم بن طارق، سلطان عمان از مصر و پس از آن ایران و همچنین استقبال آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب از همگرایی با مصر اشاره کرد.

همچنین یک کارشناس امور نظامی در گفتگو با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: ایران در جهت فروپاشی ائتلافی که «اسرائیل» تلاش کرد با چندین کشور عربی، به ویژه مصر تشکیل دهد، می‌کوشد. همچنین ایران تلاش دارد توافق‌های سازش میان اسرائیل و کشورهای عربی که با هدف انزوای سیاسی و اقتصادی این کشور صورت گرفته بود را به شکست بکشاند.

وی دیدار قریب‌الوقوع میان رؤسای جمهور مصر و ایران را محتمل دانست و در اشاره به روابط ایران و عربستان سعودی افزود: ایران روابط خود با عربستان را تقویت کرد و در حال حاضر تلاش دارد روابط خود با مصر را نیز تقویت کند.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا