هنرمندانی که تیتر خبری شدند



تازه‌هایی از مرضیه برومند، بهرام رادان، حسن فتحی، بهروز افخمی، فردوس کاویانی، رضا فیاضی، محمدرضا فروتن، چند اکران جدید در سینماها، حضور ۶ فیلم ایرانی از جمله جنگ جهانی سوم در جشنواره شانگهای، اختتامیه جشنواره کن، حاشیه‌هایی از آل‌پاچینو، لئوناردو دی‌کاپریو، درگذشت چند هنرمند و بستری یک خواننده در بیمارستان، چند حاشیه در موسیقی، کوچک شدن حریم یک اثر تاریخی و تعرض به عرصه بندر پرتقالی‌ها، خروج ۱۴ هزار نفر از کشور برای حج، آزاد شدن مدیر حافظیه و چند کشف تاریخی در دنیا شرحی از اخبار فرهنگی هنری هفته گذشته بود.

به گزارش ایسنا، مرضیه برومند در این هفته نخستین نشست رسانه‌ای خود را در مقام مدیرعامل خانه سینما با همراهی محمد مهدی عسگرپور رییس هیات مدیره در حالی برگزار کرد که درباره بودجه خانه سینما، اظهارات اخیر رییس سازمان سینمایی و برخی مسایل روز سینما صحبت کرد و در پاسخ به اظهارنظری درباره سابقه «جنگجو بودنش» تصریح کرد: «من جنگجو هستم ولی اهل به هم زدن نیستم. از ابتدا دعوا نمی‌کنم و اگر لازم باشد در انتها دعوا می کنم. البته اوضاع به آن بدی نیست ولی روحیه جنگجویی من دلیل نمی شود که از الان بجنگم.» 

بهرام رادان سخنگو شد

از سویی، بهرام رادان سخنگوی جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما شد. رادان در چند سال اخیر در کنار بازیگری به طور جدی تهیه‌کنندگی را آغاز کرده و فیلم‌های «گربه سیاه» و «علف‌زار» را تهیه کرده است.

چند اکران جدید در راه است

در ادامه مطلع شدیم که شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی به تازگی با تولید چند فیلم سینمایی «لاک پشت»، «آخرین تولد» و  «جلبک» موافقت کرده است و فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی پس از تعطیلات نیمه خردادماه روی پرده سینماها می‌رود.

فیلم‌های سینمایی «مصلحت»، «کت چرمی» و «معجزه عشق» با تصویب  شورای صنفی نمایش راهی اکران شدند.

فرزند صبح اکران نمی‌شود

همچنین بهروز افخمی که پیش‌تر خبر داده بود در تلاش است تا فیلم «فرزند صبح» را که روایتی از کودکی روح‌الله خمینی است، از نیمه خردادماه در سینماها نمایش دهد، به ایسنا خبر داد: از آنجایی که یکسری مقدمات و کارهای اداری برای اکران نیاز بود و به موقع به سرانجام نرسیدند، اکران فیلم که برای نیمه خرداد تدارک دیده شده بود، به تعویق افتاد.

فروتن با «عقرب عاشق» می‌آید

تهیه‌کننده فیلم‌های «آه سرد»، «درب» و «چرا گریه نمی‌کنی؟» با ارائه توضیحی درباره زمان‌بندی اکران این فیلم‌ها از پخش سریال «عقرب عاشق» با بازی محمدرضا فروتن در شبکه نمایش خانگی از تیرماه خبر داد.

جای خالی ژانر کودک و نوجوان در اکران‌های سینما

در ادامه نگاهی هم به برنامه‌های اکران سینماها داشتیم که در میان فیلم‌های روی پرده تنها یک فیلم کودک و نوجوان داریم و در میان فیلم‌های در نوبت اکران، هیچ اثری در این ژانر دیده نمی‌شود  و پیگیری‌های ایسنا نشان می‌دهد هیچ فیلمی ویژه تماشاگر کودک و نوجوان متقاضی اکران نیست و با توجه به اخبار تولید و متقاضیان پروانه ساخت، به نظر می‌رسد اندوخته سینمای کودک ته کشیده است.

همچنین سازندگان فیلم‌های «سینما شهر قصه» و «۲۸۸۸» برای فیلم جدیدی با نام «سینما مولن روژ» پروانه ساخت گرفتند.

 مستند «پرسپولیس ـ شیکاگو» ساخته ارد عطارپور موفق به کسب دو جایزه از جشنواره بین‌المللی ۲۰۲۳ فیلم باستان‌شناسی (تاک) آمریکا شد.

هومن سیدی، «برادران لیلا » و… به چین می روند

این در حالی بود که ۶ فیلم ایرانی به بخش پانورامای بیست و پنجمین جشنواره فیلم شانگهای راه یافتند. فیلم‌های «دِرب» به کارگردانی هادی محقق، «برادران لیلا» از سعید روستایی، «خرس نیست» به کارگردانی جعفر پناهی و «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی در بخش «Viva La Festival» (زنده باد جشنواره)، فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در بخش «فانتزی نیمه شب» (Midnight Fantasy) و «شطرنج باد» به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا اصلانی هم در بخش آثار ترمیم‌شده ۴K به نمایش گذاشته می‌شوند.

تجلیل از اصغر فرهادی در اسپانیا

افزون بر این‌ها، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسپانیا اعلام کرد از اصغر فرهادی کارگردان ایرانی طی مراسمی در ماه آینده تجلیل خواهد کرد. فرهادی که بواسطه ساختن فیلم اسپانیایی زبان «همه می‌دانند» با بازی «خاویر باردم» و «پنه لوپه کروز»، برای اهالی سینمای اسپانیا چهره‌ای شناخته شده است،

جایزه مسکو در دستان یک ایرانی

همچنین نمایش «موتسارت، سالیه‌ری، مکبث و دیگران » به کارگردانی اسماعیل شفیعی، عضو هیات علمی دانشگاه هنر، برنده دو جایزه از بیست و هفتمین فستیوال بین‌المللی «کلاسیک روسی » مسکو شد.

راه پرپیچ و خم سعید پورصمیمی

این در حالی است که سعید پورصمیمی این روزها با تازه‌ترین نمایش خود روی صحنه است؛ کاری کمدی که متن آن را هم خودش نوشته. او در هشتمین دهه زندگی خود همچنان روی صحنه است ولی برای رسیدن به این جایگاه، راهی پر پیچ و خم را طی کرده است. به انگیزه حضور دوباره این بازیگر روی صحنه تئاتر نگاهی گذرا به فعالیت‌های او در حوزه هنرهای نمایشی داشتیم.

اظهارات رضا فیاضی درباره دستمزد بازیگران

 گفت‌وگویی با رضا فیاضی داشتیم که این روزها با بازی در نمایش «سیندرلا» روی صحنه است. او با ابراز خوشنودی از استقبال تماشاگران از این نمایش به ایسنا گفت: بالاخره «سیندرلا» برای خود اعتباری دارد و ابراز تاسف کرد که  بعضی از بازیگران چنان دستمزدهایی برای بازی در تئاتر طلب می‌کنند که ته دل کارگردان خالی می‌شود.

میراثی که در خطر ماند!

«نقالی»  یکی از هنرهای نمایشی ایران است که از دیرباز در این مرز و بوم اجرا می‌شده، اما گرد فراموشی و بی‌توجهی بر چهره این هنر ایرانی موجب شد که در فهرست جهانی میراث در خطر یونسکو ثبت شود؛ اقدامی که به نظر می‌رسد دردی از وضعیت «نقالی» دوا نکرده و در سال‌های پس از ثبت هم این میراث در انزوا قرار دارد. روز شنبه، درباره وضعیت این میراث جهانی مریم نعمت طاووسی – مسؤول تهیه و ثبت پرونده جهانی نقالی ـ گفت‌وگویی داشتیم که او هم معتقد است: به تعهدات پرونده جهانی «نقالی» عمل نشده است.

شمس و مولانا منتظر دریافت مجوز هستند

گفت‌وگویی هم با هادی مرزبان داشتیم که درباره تازه‌ترین وضعیت اجرای نمایش تازه‌اش «نوبت دیوانگی» توضیح داد و گفت: بازیگران این نمایش را انتخاب کرده ولی منتظر مجوز شورای نظارت و ارزشیابی است. نمایش «نوبت دیوانگی» که متن آن نوشته پرویز زاهدی است، روایتگر ‌ماجرای دیدار شمس و مولاناست و البته در این نمایش قصه عشق کیمیا، نادختری مولانا و شمس نیز پررنگ است.

اعلام زمان برگزاری جشنواره آیینی سنتی

در ادامه اعلام شد که بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی از ششم تا یازدهم مهرماه ۱۴۰۲ در بخش های مختلف نمایشی (رقابتی و غیر رقابتی )و پژوهشی میزبان علاقه مندان به گونه های متعدد نمایش های آیینی و سنتی خواهد بود.

حضور پررنگ ایرانیان در گرجستان

آلبرت بیگ‌جانی نیز تازه‌ترین خبرها را درباره نمایش‌های راه یافته ایرانی به جشنواره‌های مختلف گرجستان و ارمنستان اعلام کرد. بنا بر این  اعلام، در آستانه برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گرجستان، امسال نمایش «بیگ بنگ» به کارگردانی فرامرز غلامیان از گروه مهربان در این جشنواره روی صحنه می‌رود و  نمایش «شهر خاموش» به کارگردانی ستاره تبریززاد از اصفهان به جشنواره فیزیکال گرجستان راه یافته که این جشنواره ۲۴ الی ۲۷ خرداد۱۴۰۲  در تفلیس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چرا تهران یک تکیه برای تعزیه ندارد؟!

دلیل حضور امیر آرتا و آرزو آرزومند بر صحنه تئاتر چیست؟

تبلیغاتی که همچنان از تبلیغات کاغذی جلوتر است

شرح حال فردوس کاویانی

در این میان دختر  فردوس کاویانی نیز عکسی از پدرش در فپای مجازی منتشر کرد و  از وضعیت نسبتا خوب جسمی او خبر داد. بازیگر به‌یادماندنی سریال‌های تلویزیونی که مدت‌ها پیش به واسطه بیماری و چهره رنجورش بسیاری از دوستداران و اهالی هنر را با شوک مواجه کرده بود، این روزها به گفته دخترش شرایط نسبتا خوبی دارد.

روز دوشنبه هشتم خرداد ماه نیز به بهانه سالروز تولد داود میرباقری از او و پروژه سلمان فارسی‌اش نوشتیم.

 اظهارات حسن فتحی درباره «جیران» 

گزارشی هم از یک مصاحبه تصویری از حسن فتحی ـ کارگردان باسابقه کشورمان داشتیم که آخرین کارش سریال نمایش خانگی «جیران» بود، او درباره این اثرش گفته است: «جیران» یکی از شیرین‌ترین تجربه‌های زندگی‌ام بود و فکر می‌کنم این سریال از حیث کارگردانی یک قدم جلوتر از «شهرزاد» بود. فتحی در عین حال به دشواری های ساخت این مجموعه تاریخی اشاره و اظهار می‌کند: ممنونم از همه عوامل و بازیگرانی که با وجود خطرات کرونا کنارمان ماندند تا «جیران» تمام شود.

علاوه بر این‌ها،  تهیه‌کننده و کارگردان «ویتامین خ» از پخش فصل جدید این برنامه پس از هفت سال تولید مداوم به ایسنا خبر داد و درباره‌ حذف مجریان و اضافه شدن آیتم‌هایی با موضوع بانوان، حضور یک عروسک جدید و همچنین شوخی‌های سیاسی سخن گفت.

در حوزه رسانه بیشتر بخوانید:

«پوریای ولی» تا کِی روی زمین می‌ماند؟

می‌گویند «گیلدخت» ما را با رسانه ملی آشتی داد

 زبان فارسی در خطر است/صداوسیما کمک کند

برنامه‌های شبکه نمایش خانگی صاحب جشنواره می‌شوند

چالش های فخیم‌زاده با ساخت سریال امام رضا (ع)

نخل طلای کن به فیلم فرانسوی رسید/انتقاد برنده کن از سرکوب معترضان

در ادامه، مراسم اختتامیه هفتاد و ششمین جشنواره فیلم «کن» با اعلام برندگان بخش مسابقه اصلی، نخل طلایی فیلم کوتاه و دوربین طلایی بهترین فیلم اول در سالن گرند لومیر کاخ جشنواره کن در این هفته برگزار شد و فیلم فرانسوی «آناتومی یک سقوط» ساخته «جاستین تریه» موفق به کسب  نخل طلای بهترین فیلم شد و جایزه بزرگ هیات داوران نیز به «منطقه مورد علاقه» ساخته «جاناتان گلیزر» رسید. 

این در حالی بود که کارگردان ۴۴ ساله برنده نخل طلا از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به دلیل سرکوب معترضان به قانون بازنشستگی در این کشور، انتقاد کرد.

حاشیه‌های چهره‌های مطرح دنیا

یکی از اخبار جالب مربوط به پدر شدن «آل پاچینو» در سن ۸۳ سالگی بود. «آل پاچینو» در حالی در سن ۸۳ سالگی در انتظار تولد فرزند جدیدش است که چندی پیش نیز «رابرت دنیرو» ستاره هم‌نسل او نیز تولد هفتمین فرزند خود را جشن گرفت.

این در حالی است که پرتره‌ای عظیم از «لئوناردو دی‌کاپریو» در یکی حراجی خیریه به قیمتی فراتر از یک میلیون دلار فروخته شد. تابلو «نگاه لئوناردو دی‌کاپریو زیبا به دوردست» اثر «دیمن هرست»‌ که در سال ۲۰۱۶ توسط این هنرمند خلق شده است.

همچنین گزارش‌هایی داشتیم که  «خولیو ایگلسیاس» خواننده سرشناس لاتین و پدر «انریکه ایگلسیاس» دچار مشکلات جدی سلامتی شده تا حدی که حتی متن ترانه‌هایش را به یاد نمی‌آورد.

«کیانو ریوز» پس از ۲۰ سال دست به گیتار شد

واکنش جالب کارگردان ۸۷ ساله به بازنشستگی

لباس و حرکات جنجالی خواننده معروف در کنسرتش

«مارتین اسکورسیزی» پس از ملاقات با پاپ فرانسیس از ساخت یک فیلم جدید دیگر درباره مسیح بعد از فیلم جنجالی «آخرین وسوسه مسیح» در سال ۱۹۸۸ خبر داد.

چند خبر کوتاه ادبی

در این میان سهیل سمی هم از ترجمه‌های تازه منتشرشده و کتاب‌های در راه انتشارش به ایسنا گفت.

در ادامه با خبر شدیم که یک سردبیر و کارآگاه ادبی نیویورکی یک داستان کوتاه منتشرنشده از «جیمز ام کین» ، یکی از نویسندگان بزرگ آمریکایی ژانر جنایی و نوآر و خالق «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» را کشف کرده است.

گفت‌گوهای ایسنا درباره کارکرد رسانه‌ای شعر:

هنری که هواخواهش کم شده است

رسانه‌ای که مردم ایران به آن عادت دارند

چند درگذشت و بستری یک خواننده در بیمارستان

روز یکشنبه هم مراسم تشییع پیکر محمدمهدی هراتی، استاد هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در محل رواق هنر فرهنگستان هنر برگزار شد. این استاد هنرهای سنتی و صنایع دستی در سن ۸۱ سالگی درگذشته است. 

باقر پرهام، مترجم و پژوهشگر فلسفه، (هفتم خرداد ماه) در ۸۸ سالگی از دنیا رفته است. باقر پرهام (۱۴۰۲-۱۳۱۴) زاده رودبار بود و کتاب‌هایی که در حوزه فلسفه و جامعه‌شناسی ترجمه کرده همچنان  تجدید چاپ می‌شوند از جمله سه اثر معروف هگل، گروندریسه کارل مارکس و کتاب مطالعاتی درباره‌ طبقات اجتماعی نوشته ژرژ گورویچ.

روز شنبه (ششم خردادماه) خبردار شدیم که نصرالله ناصح‌پور ـ خواننده پیشکسوت موسیقی و عضو سابق هیات مدیره خانه موسیقی ـ به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد.

و عبدالعلی قوام، مترجم، پژوهشگر و استاد علوم سیاسی، در ۷۸ سالگی از دنیا رفت.

همچنین «پیتر زیمونیشک» بازیگر اتریشی فیلم «تونی اردمان» که به خاطر فعالیت در صحنه تئاتر، فیلم و تلویزیون شناخته شده بود، در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

پرواز همای «موسی و شبان» را اجرا می‌کند

افزون بر این‌ها مطلع شدیم که «پرواز همای» دوازده سال پس از اجرای اُپرت «موسی و شبان» در سالن والت دیزنی لس‌آنجلس، این اثر را در تور کنسرت‌هایش در ایران روی صحنه خواهد برد. «پرواز همای» اجرای اثر جدید خود را از شهر رشت آغاز خواهد کرد و از دهم خرداد در تالار مرکزی رشت روی صحنه خواهد رفت. 

این در حالی بود که تک آهنگ «سیستان» عنوان یکی از تازه‌ترین قطعات منتشرشده به خوانندگی محمد معتمدی است که در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

لغو کنسرت فرج علیپور

فرج علیپور ـ خواننده موسیقی لرستان و نوازنده کمانچه ـ که قرار بود پس از برگزاری کنسرت خود تهران، سه‌شنبه نهم خرداد در کرج به روی صحنه برود، از لغو کنسرت خود توسط ارشاد استان البرز خبر داد.

لو رفتن پلی‌بک در کنسرت و خواننده‌ای که فقط ویترین است!

در ادامه، فراخوان شانزدهمین جشنوارۀ منطقه‌ای موسیقی نواحی ایران پیرامون «تنوع‌ موسیقایی قومی بر اساس وحدت سنت‌های اقوام ایران» و بر پایۀ «خلاقیت‌های موسیقایی بااصالت» با امکان حضور انواع موسیقی آوازی و سازی اقوام در حوزۀ ایرانِ فرهنگی توسط انجمن موسیقی ایران منتشر شد.

همچنین نمایشگاه «هایپر رئالیسم: از تصویر تا واقعیت» با نمایش ۳۲ اثر از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در حال برگزاری است. در همین راستا کیوریتور این نمایشگاه محتوای این رویداد هنری را تشریح کرد و گفت که ۱۰ اثر از سه هنرمند از میان آثار این نمایشگاه برای اولین بار به معرض نمایش گذاشته شده است.

سفر به فرانسه زیاد شد

در حوزه گردشگری نیز گزارشی از آمار  گردشگری فرانسه داشتیم؛ بخش گردشگری فرانسه با افزایش ۱۲.۶ درصدی در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه یک سال قبل، به رشد قوی خود ادامه داد؛ چراکه اقامت یک‌شبه در هتل‌ها و سایر اقامتگاه‌های  این کشور  ۱۲.۶ درصد افزایش یافته است.

در ادامه، یک کارشناس گردشگری و برنامه و بودجه درباره آثار مخرب بازدیدهای پرشمار و ازدحام جمعیت در بناها و محوطه‌های تاریخی هشدار جدی داد و پیش از آن‌که علاج واقعه دیر شود و به اعتبار و خوش‌نامی بناهای جهانی ایران خدشه وارد شود، چند راهکار پیشنهاد کرد.

کوچک شدن حریم یک اثر تاریخی و تعرض به عرصه بندر پرتقالی‌ها

در این بین، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی از بازنگری و اصلاح حریم «باغ و عمارت رحیم‌آباد» به ایسنا خبر داد. 

در رزوهای اخیر احداث پارک بانوان در محوطه تاریخی «قلعه پرتغالی‌ها» در بندر کنگ نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است، در حالی‌که در اظهارات شهردار بندر کنگ به موافقت میراث‌فرهنگی با اجرای این پروژه اشاره شده است، اما متولیان میراث‌فرهنگی استان هرمزگان می‌گویند اجرای این پروژه بدون استعلام از میراث فرهنگی بوده و متوقف شده است. بنابراین آخرین وضعیت بندر تاریخی کنگ و اجرای پروژه ساخت پارک بانوان در عرصه یک اثر تاریخی را از طیبه حسین آخوندی ـ رییس گروه حفظ و احیای بناها و بافت‌های تاریخی استان هرمزگان ـ نیز پیگیر شدیم.

افزون بر این،  یک باستان‌شناس از تخریب آخرین ساباط تاریخی شهرستان انار کرمان خبر داد.

«خانه مسافر» که آرایشگاه و آبمیوه‌فروشی نیست!

خروج ۱۴ هزار نفر از کشور برای حج

این در حالی بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خروج ۱۴ هزار نفر از کشور برای حضور در مراسم حج خبر داد. 

برگزاری حج با ۲۲هزار نفر

محمد مهدی اسماعیلی همچنین درباره وضعیت هنرمندانی که ادعا شده بود ممنوع الکار شده‌اند، گفت: برنامه‌های اجرای صحنه این هنرمندان منتشر شده هفته بعد اکثرا اجرا دارند، این مساله نشان داد همان طور که پیش‌بینی بود جوسازی رسانه‌ای است و همه افرادی که مطرح بودند زمان‌بندی برای فروش بلیط آن‌ها انجام شده است.

رونمایی از مقبره چند هزار ساله و تصویری شگفت‌انگیز از کعبه

مقام‌های مصر از کارگاه‌های باستانی مومیایی کردن انسان و حیوان و مقبره‌های چندهزارساله رونمایی کردند و «ریانه برناوی»، فضانورد عربستانی منظره‌ای شگفت‌انگیز از کعبه و شهر مکه را از ایستگاه فضایی بین‌المللی به اشتراک گذاشت.

مدیر حافظیه آزاد شد

وزیر ‏‏میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آزادی مدیر حافظیه در استان فارس خبر داد. روزهای گذشته ویدیویی از خواستگاری یک فرد در حافظیه شیراز منتشر شد که حواشی در پی داشت.

بیشتر بخوانید:

واکنش قائم‌مقام ضرغامی به خواستگاری در حافظیه و بازداشت مدیر آن

توضیح موزه فرش درباره فرش‌های ناپدیدشدۀ سعدآباد

در ادامه و پس از تایید مفقود شدن ۴۸ تخته فرش نفیس از بخش نهاد ریاست جمهوری مجموعه سعدآباد مشخصا ساختمان «حافظیه» و طرح ادعای رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف مبنی بر آن‌که «فرش‌ها از کاخ سعدآباد به موزه فرش ایران انتقال داده شدند»، موزه فرش ایران در این‌باره توضیحی ارائه کرد.

سبز شدن کانال ونیز و حل معمای آن

خبرهایی هم از سبز شدن کانال ونیز داشتیم که مقامات شهر ونیز در ایتالیا مدعی شدند به منبع رنگ سبز در کانال اصلی این مقصد مهم گردشگری پی برده‌اند. آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که  تغییر رنگ بخشی از کانال بزرگ ونیز به سبز فلورسنت به دلیل فلورسین است؛ ماده غیرسمی که برای آزمایش شبکه‌های فاضلاب استفاده می‌شود.

چند کشف تاریخی 

همچنین باستان‌شناسان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌های تاریخی تصویرگر انسان، کشتی و حیوانات را در سوئد و در یونان، قدیمی‌ترین خانه عصر آهن این کشور را کشف کردند.

در نهایت، در جریان عملیاتی برای جلوگیری از غارت‌ آثار تاریخی، غارهای مخصوص خاکسپاری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین کشف شد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید + تصاویر

مهاجمان به «رقصنده کوچک چهارده ساله» دستگیر شدند

سلبریتی‌های حاشیه‌ساز!

تنها عکس باقیمانده از «ون‌گوگ» در بزرگسالی

نابغه‌ای جسورتر از «ون‌گوگ» و «گوگن»

دایناسورهای عظیم روی زمین نقاشی شدند + تصاویر

یک اتفاق عجیب در خانه خدا

همه چیز درباره ابرشهر ۵۰۰ میلیارد دلاری عربستان 

بازار سیاه به ارزش ۸ میلیارد دلار!

خیز کره‌ جنوبی برای کسب میزبانی اکسپو جهانی

فصل توت‌فرنگی را در کردستان بگذرانید

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا