هواشناسی ۴/ ۱/ ۱۴۰۲/ آسمان ایران دوباره بارانی می‌شود


آفتاب‌‌نیوز :

روز جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲، در غالب مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در ارتفاعات آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

روز شنبه ۵ فروردین به جهت گذر امواج کم دامنه از روی کشور برای برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

یکشنبه ۶ فروردین، سامانه بارشی از غرب کشور وارد می‌شود که در نواحی جنوب غرب، غرب و شمال غرب و به‌تدریج ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف همراه خواهد بود.

دوشنبه ۷ فروردین، گستره فعالیت سامانه کل کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان را در بر خواهد گرفت و روز سه شنبه ۸ فروردین، از فعالیت سامانه در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و شدت بارندگی در مناطق جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خواهد بود.

تا یکشنبه در نیمه غربی و از جمعه تا دوشنبه در نیمه شرقی کشور روند دما افزایشی خواهد بود.

بعدازظهر یکشنبه تا چهارشنبه خلیج فارس و طی روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران نیز روز شنبه ۵ فروردین، کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا