هیئتی از فلسطین به روسیه سفر می کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، هیئتی از فلسطین قرار است به روسیه سفر کند. در همین ارتباط نیز «عبدالحافظ نوفل»، سفیر فلسطین در مسکو گفت: «هیئتی از جبهه عربی فلسطین در ۳۰ ژانویه از مسکو بازدید خواهد کرد و قرار است در ۳۱ ژانویه با نمایندگان وزارت خارجه روسیه دیدار کند.»

این دیپلمات فلسطینی همچنین گفت: «دیدار و گفت و گو با میخائیل بوگدانوف [نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر امور خارجه] در دستور کار این هیئت دیپلماتیک در جریان سفر برنامه ریزی شده به روسیه قرار دارد.»

سفیر فلسطین همچنین افزود «: طرفین در مورد وضعیت روابط روسیه و فلسطین و دستور کار منطقه‌ای نیز گفتگو خواهند کرد.»

روسیه همواره از مواضع فلسطین حمایت می‌کند و حدود چهار ماه پیش نیز، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه در راس هیاتی وارد مسکو شده و طی این سفر با سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و شماری از مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد. در آن زمان، طاهر النونو مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که سفر هنیه و هیات همراه وی به مسکو به دعوت وزارت امور خارجه روسیه صورت گرفته است. این مقام حماس همچنین از روابط این جنبش با روسیه و مواضع مسکو در قبال فلسطین تمجید کرد و حمایت‌های همیشگی روسیه از مواضع مقاومت فلسطین را ستود.

سال گذشته نیز یک هیأت بلندپایه از جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین به ریاست «زیاد النخاله» برای دیدار با مقامات روسی عازم شهر «مسکو» شد و در جریان این سفر با مقامات ارشد روسیه دیدار و گفتگو کرد. در آن زمان نیز منابع فلسطینی اعلام کردند که سفر هیأت جنبش جهاد اسلامی به روسیه بنا بر دعوت رسمی وزارت خارجه این کشور صورت گرفته است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا