هیات وزیران تصدی پست شهرداری تهران توسط زاکانی را بلااشکال دانست

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به طی فرآیند قانونی صدور حکم شهرداری برای منتخب شورای شهر تهران گفت: برای اتقان موضوع، وزیر کشور طی نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور از هیات دولت نیز استفسار کرد که هیات وزیران روز گذشته در جلسه خود، تصدی پست شهرداری تهران برای شهردار منتخب شورای شهر تهران را با توجه به همترازی شهردار کلانشهرها با مقامات بلااشکال دانست.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد، رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گفت‌وگویی با بیان این که ۴۰۶۸ پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری‌ها در هفته دولت با صرف اعتبار ۱۱۰۸ میلیارد تومان در روستاها افتتاح شده است، گفت: بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به بهسازی معابر با ۲۹۹۴ پروژه، معادل ۷۴ درصد کل پروژه‌ها می‌باشد و بیشترین اعتبارات صرف پروژه‌های بهسازی معابر شده است.

وی ادامه داد: پس از بهسازی معابر، بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به موضوع ایمنی و آتش‌نشانی با ۴۱۹ پروژه و بوستان و فضای سبز روستایی با ۳۶۹ پروژه و ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی با ۱۲۵ پروژه می‌باشد.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: میانگین اعتبارات هزینه‌شده برای هر پروژه معادل ۲۷۲ میلیون تومان است.

وی همچنین از صدور مجوز به‌کارگیری ۴۵۰ نیروی قرارداد کارمعین برای شهرداری مشهد در هفته دولت خبر داد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در راستای اجرایی‌شدن مجوز اخذشده از سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز به‌کارگیری ۴۵۰ نیروی قرارداد کارمعین برای شهرداری مشهد مقدس صادر شد.

جمالی‌نژاد افزود: همچنین مجوز به‌کارگیری ۲۰۰ نیروی قرارداد کار معین دیگر نیز برای برخی شهرداری‌های استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی نیز صادر شد. این مجوز از میان افراد واجد شرایط که به صورت غیر مستقیم در شهرداری‌ها در حوزه ستادی، مناطق و سازمان‌های وابسته در مشاغل کارمندی مشغول به کار بوده‌اند، بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده شامل مدرک تحصیلی، سابقه خدمت و مصاحبه کتبی، به ترتیب نمره فضلی و رعایت شرایط احراز در سقف سهمیه تخصیصی سازمان اداری واستخدامی کشور اعطاء شده است.

جمالی‌نژاد یادآور شد: با همکاری سایر شهرداری‌ها و دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها و تسریع در ارسال اطلاعات مورد نیاز، شاهد تسریع در روند اعطای مجوز به‌کارگیری نیروی قرارداد کار معین در تمامی شهرداری‌های کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به روند صدور حکم شهرداران منتخب شوراهای شهر گفت: آقای وحیدی، وزیر محترم کشور، این هفته حکم شهرداری برخی از شهرهای بزرگ کشور مانند تهران، قم و ساری را صادر کرد و طی هفته آینده نیز احکام شهرداران برخی از شهرهای بزرگ دیگر را صادر خواهد کرد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به امضای حکم شهرداری تهران برای علیرضا زاکانی توسط وزیر کشور گفت: درباره موضوع انتخاب شهردار توسط نمایندگان مردم تهران در شورای شهر ششم، طبق روال معمول، استفساریه‌ها و استعلام‌های مختلفی نیز از مراجع قانونی ذیصلاح انجام دادیم.

جمالی‌نژاد افزود: سازمان امور اداری و استخدامی کشور صراحتا در پاسخ به استعلام وزارت کشور، طی نامه‌ای رسمی، شرایط آقای زاکانی برای تصدی سمت شهردار تهران را کافی دانست و وی را واجد شرایط قانونی لازم برای این جایگاه دانست.

وی با اشاره به طی فرآیند قانونی در دولت گفت: برای اتقان موضوع، وزیر محترم کشور طی نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس‌جمهوری از هیات دولت نیز استفسار کرد که هیات وزیران روز گذشته در جلسه خود، تصدی پست شهرداری تهران توسط آقای زاکانی را با توجه به همترازی شهردار کلانشهرها با مقامات توسط هیات وزیران بلااشکال دانست و لذا در این خصوص نیازی به تغییر آیین‌نامه نیست و صدور حکم شهرداران کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر به پشتوانه قانون و تایید و مجوز هیات وزیران انجام شده و صورت خواهد گرفت.»

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا