هیچ کمبودی در بازار مرغ نیست/ خرده فروشی ها نرخ مصوب را رعایت می کنند


در گزارش میدانی از میدان توزیع مرغ، محرز شد که هیچگونه کمبودی در بازار مرغ دیده نمی‌شود؛ براساس قیمت‌های مصوب مرغ در بازار امروز به صورت عمده برای واحدهای فروش ۶۸ هزار تومان، مصوب در میدان ۷۱ هزار تومان و مصوب فروش در واحدها به صورت خرده فروشی ۷۳ هزار تومان بود.

به گزارش ایسنا، صبح امروز (شنبه) تعدادی از خبرنگاران همراه با مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان وزارتخانه مذکور از میدان توزیع مرغ گرم کشور (میدان بهمن) بازدید کرده تا از میزان مرغ وارده به این میدان، نحوه توزیع و مهمتر از همه، قیمت فروش به صورت عمده و خرده در بازار اطلاعات کسب کنند.

بر اساس آنچه که مشاهده شد، کمبودی در بازار وجود نداشت و مرغ با قیمت مصوب به صورت عمده و خرده‌فروشی در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت. البته که واحدهایی که به صورت عمده اقدام به خرید از میدان می‌کنند، نیز دارای سهمیه دریافت هستند و بایستی در چارچوب شبکه توزیع که ۲۰۰ کیلو است، باشد.

هیچ کمبودی در بازار مرغ نیست/ خرده فروشی ها نرخ  مصوب را رعایت می کنند

هیچ کمبودی در بازار مرغ نیست/ خرده فروشی ها نرخ  مصوب را رعایت می کنند

مسعود امراللهی- مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی- گفت: علیرغم کمبود نیرو و تشکیلات، باتوجه به حجم گسترده توزیع و فروش که بالغ بر ۲۳ مرغداری و بیش از ۸۰۰ کشتارگاه وجود دارد و در سطح کشور حداقل ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار واحد مرغ‌فروشی داریم؛ اما بازهم بازرسی‌ها با تمام توان و البته با کمک گزارش‌های مردمی، به صورت مداوم انجام می‌شود. 

مرغ ارزان می‌شود؟

با توجه به عرضه متناسبی که در بازار امروز دیده می‌شد، وی در پاسخ به اینکه با این عرضه، امکان کاهش قیمت وجود خواهد داشت یا خیر؟ گفت: قطعا این اتفاق خواهد افتاد. امیدوار هستیم که هفته آینده این میزان عرضه بیشتر هم شود و به ثبات قیمتی برسیم.

در ادامه این بازدید میدانی، برای بررسی آنکه واحدهای صنفی در سطح شهر، مرغ را با چه قیمتی به مصرف‌کننده عرضه می‌کنند، به چند واحد مراجعه کردیم؛ تعدادی از این واحدها به درستی عمل می‌کردند و با قیمت مصوب ۷۳ هزار تومان فروش داشتند؛ اما در این بین به یک پارکینگ “گاراژ” که در اصل برای تعمیرات خودرو و موتورسیکلت بود، برخورد کردیم و در بررسی بازرسان، دو نیسان حامل حدود سه تن بار مرغ گرم توزیع روز، کشف شد که خارج از شبکه توزیع خریداری شده بود و به گفته بازرسان مصداق بارز “احتکار” شناخته شد؛ فلذا ضمن ضبط محموله، دستور صادر شد که مرغ‌ها به میدان بهمن انتقال داده تا آنجا به فروش برسند و پرونده متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی در صورت دارا بودن پروانه کسب ارجاع داده شود.

اما موضوع بازرسی به همین جا ختم نشد، در ورود به یکی از واحدهای صنفی عرضه‌کننده مرغ، گوشت و ماهی صحنه‌ای عجیب رقم خورد؛ این واحد علاوه براینکه اقدام به فروش محصولات با انقضای تاریخ گذشته در مکانی بسیار آلوده می‌کرد، انباری هم داشت که مملو از مرغ‌های تکه‌شده و ماهی فاسد بود که شرایط حضور در این واحد را نه‌تنها دشوار بلکه غیرقابل تحمل کرده بود. 

این واحد پس از بازرسی و حضور بازرسان به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و عرضه مرغ خارج از شبکه محصولات، جریمه و به مراکز قضایی ارجاع شد؛ ضمن‌آنکه محصولات فاسد موجود در واحد معدوم شد.

هیچ کمبودی در بازار مرغ نیست/ خرده فروشی ها نرخ  مصوب را رعایت می کنند

هیچ کمبودی در بازار مرغ نیست/ خرده فروشی ها نرخ  مصوب را رعایت می کنند

هیچ کمبودی در بازار مرغ نیست/ خرده فروشی ها نرخ  مصوب را رعایت می کنند

گفتنی است که قیمت مرغ در بازار امروز برای فروش به صورت عمده ۶۸ هزار تومان مطابق قیمت مصوب دولتی بود که در میدان بهمن برای فروش خرده با قیمت ۷۱ هزار تومان عرضه می‌شد، قیمت مصوب فروش در واحدهای عرضه‌کننده سطح شهر ۷۳ هزار تومان تعیین شده است و هیچ فروشنده‌ای امکان تجاوز از این قیمت را نخواهد داشت؛ در غیراین صورت برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

مردم در صورت مشاهده تخلفات می‌توانند علاوه بر سامانه ۱۲۴ که برای ثبت گزارش گران‌فروشی است، از سامانه پیامکی به سرشماره ۳۰۰۰۸۱۳۶ که راه‌اندازی شده پیامک داده تا در مدت کوتاهی پس از اخذ گزارش، بازرسان برای رسیدگی به موضوع مراجعه کنند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا