واکنش سرکرده گروه تروریستی تحریرالشام به مذاکرات آنکارا و دمشق – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ابومحمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی هیأت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) به مذاکرات بین آنکارا و دمشق تحت نظارت روسیه واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، الجولانی گفت: مذاکرات بین آنکارا و دمشق تحت نظارت روسیه انحرافی خطرناک است.

وی در عین حال از گروه‌های تروریستی شمال سوریه خواست با هیات تحریر الشام برای مقابله با «چالش موجود» متحد شوند.

گفتنی است اخیراً وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای از ملاقات وزرای دفاع سوریه و ترکیه در مسکو در ارتباط با موضوعات مهم برای دو طرف خبر داده بود.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه جزئیات دیدار اخیرش با وزیر دفاع سوریه که برای نخستین بار در ۱۱ سال اخیر برگزار شد، را اعلام کرد.

وی در این باره گفت: ما در این دیدار تاکید کردیم که به وحدت ارضی و حاکمیت ملی سوریه احترام می گذاریم و تنها هدف ما مبارزه با تروریسم است.

آکار افزود: ما توضیح دادیم که ارتش ترکیه تنها برای مبارزه با پ.ک.ک، ی.پ.گ، داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه حضور دارد و تلاش دارد از نفوذ تروریست ها به اراضی خودش جلوگیری نماید.

وزیر دفاع ترکیه برگزاری مذاکرات میان آنکارا و دمشق با تاخیر ۱۱ ساله را امری طبیعی ارزیابی کرد و گفت: در برگزاری این مذاکرات مسائل متعددی و طرف های مختلفی دخیل بودند.

وی در عین حال این انتظار که تنها در یک دیدار میان وزرای دفاع سوریه و ترکیه همه مسائل اختلافی حل شود، را انتظاری غیر واقعی توصیف کرد و گفت: ما همچنان به ارتباطات و رایزنی ها با دمشق ادامه خواهیم داد.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا