واکنش ها به لیست‌های استانداران کشور

قدرت‌الله حمزه، در رابطه با تشکیل دولت سیزدهم و  انتخاب اعضای هیات دولت، اظهار کرد: انتخاب رئیس‌جهمور و وزرای تنها ۱۰ درصد از فرآیند تشکیل یک دولت اسلامی است، ۹۰ درصد بدنه مدیریتی کشور مربوط به معاونان وزرا، مدیران‌کل، استانداران و مدیران میانی در سطح استان‌ها خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیران میانی در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم هستند، گفت: اگر هیات دولت قوی باشد، اما در انتخاب مدیران میانی دقت لازم صورت نگیرد، نمی‌توان به تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده دولت امید چندانی داشت.

وی در خصوص ویژگی‌های ضروری یک استاندار برای تصدی پست، خاطرنشان کرد: استاندار باید یک فرد قوی، متخصص، فسادستیز، عدالت‌محور، ساده‌زیست، مردمی و دلسوز باشد، مسئولان باید تمام اوقات خود را به‌صورت شبانه‌روزی وقف خدمت به مردم کنند.

حمزه با تاکید بر اینکه مردم چهارمحال و بختیاری با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، عنوان کرد: بنابراین می‌طلبد هیات دولت برای حل این مشکلات و چالش‌ها نیروهای قوی و دلسوز را برای مردم این استان منصوب کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی افزود: بومی و یا غیربومی بودن استاندار اولویت اصلی نیست، اگر استاندار بومی با ویژگی‌های مدنظر در استان وجود ندارد، می‌توان از ظرفیت استاندار غیربومی برای حل مشکلات استفاده کرد، اما این نیروی غیربومی باید با دلسوزی و صداقت بحث تحقق عدالت و کاهش عقب‌ماندگی در  استان را دنبال کند تا وضعیت مردم بهتر شود.

 وی در ادامه با اشاره به آسیب‌های سهم‌خواهی جریان‌های سیاسی در پسا انتخابات برای انتخاب مدیران ارشد، تصریح کرد: متاسفانه این روال در گذشته در کشور وجود داشته است، اگر بخواهیم به لیست‌های پیشنهادی جریان‌های سیاسی و سهم‌خواهی‌ها توجه کنیم باید مردم فراموش شوند، قطعا در انتخاب مدیران و استاندارن باید شایسته‌سالاری مدنظر باشد.

حمزه تاکید کرد: اگر این سهم‌خواهی‌ها منجر به انتخاب یک مدیر ناکارآمد شود، قطعا مجلس شورای اسلامی به‌عنوان ناظر به مسئله ورود پیدا می‌کند، مجلس حق دارد از حقوق عامه مردم دفاع و آن را پیگیری کند.

 نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به لیست‌های منتشر شده در فضای مجازی برای گزینه‌های پیشنهادی استانداری در استان‌های کشور، گفت: این لیست‌ها معتبر و رسمی نیستند، برخی از استان‌ها حدود ۷۰ الی ۸۰ گزینه برای انتخاب استاندار پیشنهاد داده‌اند، قطعا اگر پس از بررسی به این نتیجه برسند که این گزینه‌ها برای تصدی پست استانداری شایسته نیستند، گزینه‌های دیگر مطرح می‌شود.

۲۷۲۱۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا