واکنش پدافند هوایی سوریه به اهداف متخاصم در آسمان دمشق/ فرودگاه پایتخت هدف حملات



منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، پدافند هوایی ارتش سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق مقابله کرده است.

به گزارش ایسنا، صدای چند انفجار در آسمان دمشق شنیده شده و همزمان پدافند هوایی ارتش سوریه وارد عمل شده است.

بر اساس گزارش شبکه الاخباریه سوریه، رژیم صهیونیستی مناطقی در جنوب دمشق را هدف قرار داده است.

در همین حال خبرگزاری رسمی سوریه نیز وقوع انفجارها در آسمان دمشق را تائید کرده است.

یک منبع اظهار کرد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین موشک هوا به زمین را از آسمان اراضی اشغالی شلیک کردند که قصد داشت مواضعی در اطراف دمشق را هدف قرار دهد.

به گفته این منبع، موشک‌ها رهگیری سامانه پدافند هوایی سوریه توانست اکثر موشک‌ها را منهدم کرده و نگذارد به هدف مورد نظر خود اصابت کنند.

در این راستا خبرنگار اسپوتنیک به نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش داد، در اثر این تجاوز اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق دو سرباز سوری کشته شدند.

این منبع گفته است،‌ حدود ساعت دو بامداد امروز،‌ دوشنبه متجاوزان اشغالگر دست به حملات هوایی از سمت شمال شرق دریاچه طبریه زده و فرودگاه را هدف گرفتند که منجر به شهادت دو نظامی شد.

این منبع ادامه داد، دو سرباز دیگر نیز زخمی شده و برخی خسارات مالی هم به بار آمد.

منابع سوری به اسپوتنیک گفتند،‌ در فعالیت فرودگاه دمشق وقفه ایجاد شد و به برخی تاسیسات آن خسارت وارد شده است.

این منابع اضافه کردند، حمله اسرائیل به شکل خاص باند اصلی فرودگاه را هدف گرفت که خساراتی به تجهیزات و تاسیسات لجستیکی فرودگاه وارد شد.

به گفته منابع، تیم‌های مهندسی فورا اقدام به برآورد خسارت کردند تا تدابیر محافظتی لازم برای فعالیت مجدد فرودگاه را آغاز کنند.

این حمله به فرودگاه دمشق اولین حمله در سال ۲۰۲۳ است و آخرین حمله اسرائیل ۲۰ دسامبر ۲۰۲۲ بود. حدود دو هفته پیش رژیم صهیونیستی با چند فروند موشک از سوی شمال شرق دریاچه طبریا، نقاطی را در اطراف دمشق با موشک بمباران کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه موشک‌ها را رهگیری و شماری از آنها را منهدم کرده بود.

این تجاوزهای هوایی اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا