واگویه‌هایی درباره مهاجرت در نمایشگاه «ترک شده»


ایسنا/اصفهان مهاجرت را چه تجربه کرده باشیم یا خیر اما سؤالی که با آن مواجه‌ایم و شاید به آن اندیشیده باشیم این است که آیا این شکاف پر خواهد شد؟ آیا خود را بعد از مهاجرت همان‌گونه که بودیم خواهیم یافت؟ این همان پرسشی است که در نمایشگاه «ترک شده» مورد توجه است.

فروغ فروتن کیوریتور نمایشگاه «abandoned» یا «ترک شده» که با محور آثار نقاشی هنرمندان زن ایرانی با موضوع مهاجرت در گالری اکنون برپاشده است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ادامه نمایشگاه گروهی زنان هنرمند ایرانی در موزه شهر مپن آلمان، تصمیم بر این شد تا نمایشگاه با الحاقات و تغییراتی در گالری  اکنون شهر اصفهان نیز به نمایش درآید.  این نمایشگاه در  آلمان با عنوان abandon به معنای ترک و بر اساس موضوع مهاجرت شکل گرفت.

او ادامه داد: در این نمایشگاه تأکید بر موضوع زنان است و با عنوان «abandoned» به معنای ترک شده و یا متروک و رهاشده، به واگویی تعاملات روزمره با مقوله مهاجرت، علل، حواشی و نتایج و عواقب آن پرداخته‌ است. ما در روند مهاجرت، اگر بمانیم و دوستان و آشنایان و نزدیکان ما بروند، ترک می‌شویم و اگر خود اقدام به مهاجرت کنیم مجبور به ترک دوستان و عزیزانمان می‌شویم و در این گذر ما همواره با فقدان مواجه هستیم‌.

واگویه‌هایی درباره مهاجرت در نمایشگاه «ترک شده»

فروتن افزود: در این نمایشگاه ۳۸ اثر نقاشی از ۱۱ بانوان نقاش از تهران‌ و اصفهان که همگی در زمینه هنر معاصر فعالیت می‌کنند، با تکنیک‌های مختلفی شامل چاپ، دیجیتال آرت، طراحی و رنگ و روغن به نمایش درآمده است.

کیوریتور نمایشگاه «ترک شده» با بیان اینکه وجه تشابه تَرک و تَرَک در زبان فارسی یکی از دلایل انتخاب این اسم برای نمایشگاه بود، گفت: پانته‌آ بیات مختاری، سارا پویان فرد، مانیا جلالی فراهانی، مریم دولت‌آبادی، الهام شیروی، سحر غلامپور، فروغ فروتن، پروا کارخانه، نیلوفر کشی افشار، مرضیه گلستان و مرضیه معتمدی، بانوان هنرمندی هستند که آثار آن‌ها در نمایشگاه نقاشی «abandoned» یا «ترک شده» ارائه‌شده است.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «ترک شده» می‌توانند تا فردا ۱۲ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ تا۲۰ به گالری اکنون واقع در خیابان مارنان، پلاک ۱۵۳ مراجعه کنند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا