وبگاه نشریه هتاک «شارلی ابدو» هدف حمله هکری قرار گرفت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایم نیوز، دفتر دادستانی پاریس با تایید اطلاعات منتشره از سوی رادیو «اروپا ۱» اعلام کرد: تحقیق و تفحصی روز پنجشنبه پس از شکایت شارلی ابدو در رابطه با هک شدن وبگاه این هفته نامه آغاز شده است.

در بیانیه صادره از سوی دفتر دادستانی پاریس در این خصوص آمده است: تحقیقات درباره حمله سایبری به وبگاه این نشریه بعد از شکایت مدیریت آن آغاز شده است. تحقیقات درباره اتهامات دسترسی متقلبانه به یک سیستم پردازش خودکار داده هاست و همچنین نگهداری، معرفی، اصلاح و استخراج متقلبانه داده‌ ها و ممانعت از عملکرد چنین سیستمی را شامل می‌ شود.

گزارش وبگاه تایم نیوز در این باره اضافه می کند: این هک تقریباً ۸ سال پس از حمله سایبری روی داد که تحریریه شارلی ابدو را نابود کرد.

گفتنی است که هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو چندی پیش به بهانه واهی آزادی بیان کاریکاتوری را علیه مرجعیت عالی دینی و سیاسی کشورمان منتشر کرد که با اعتراض شدید اللحن وزارت خارجه ایران مواجه شد.

ناصر کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در جریان احضار سفیر فرانسه در تهران، ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید کشورمان به دولت فرانسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توهین به مقدسات و ارزشهای اسلامی، مذهبی و ملی خود را به هیچ وجه نمی‌پذیرد و فرانسه حق ندارد به بهانه آزادی بیان، اهانت به مقدسات دیگر کشورها و ملت‌های مسلمان را توجیه نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به سابقه سیاه نشریه فرانسوی در تعرض به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، قرآن کریم و دین مبین اسلام، افزود: جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌های ناشی از این اقدام نفرت انگیز، توهین آمیز، و غیرموجه را متوجه دولت فرانسه می‌داند.

کنعانی در پایان با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حق واکنش متناسب را برای خود محفوظ می‌داند، یادداشت اعتراض رسمی وزارت امور خارجه کشورمان در این رابطه را تسلیم سفیر فرانسه کرد و تاکید نمود؛ جمهوری اسلامی ایران در انتظار توضیح و اقدام جبرانی دولت فرانسه در محکومیت رفتار غیرقابل قبول نشریه فرانسوی می‌باشد.

سفیر فرانسه در پاسخ تأکید کرد دیدگاه‌های مطرح شده و متن یادداشت اعتراض را سریعاً به مقامات کشورش منتقل خواهد کرد.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا