«وحدت میدان ها» عامل اساسی در پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: آنچه که امروز از عملیات قهرمانانه در فلسطین اشغالی و «وحدت میدان ها» در برابر رژیم صهیونیستی شاهد هستیم، گویای عزم راسخ گروه‌های مقاومت فلسطینی برای آزادسازی سرزمین‌های فلسطینی اشغالی است، امری که نگرانی صهیونیست‌ها را مضاعف کرده است. همچنین پیروزی مقاومت فلسطین که حاصل ایثار و روح فداکاری رزمندگان گروه‌های مقاومت است، باعث افزایش اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی و شکست پروژه آن شده است.

در همین راستا خبرنگار خبرگزاری مهر در گفت و گوی مطبوعاتی با «تحسین الحلبی»، پژوهشگر سوریه ای مسائل رژیم صهیونیستی انجام داده که به شرح زیر است:

چرا رژیم صهیونیستی به طور مشخص سازمان جهاد اسلامی را مورد هدف قرار داد؟ و این چه ربطی به تشدید مقاومت در کرانه باختری دارد؟

جنبش جهاد اسلامی پس از شهادت «شیخ خضر عدنان» در زندان‌های رژیم صهیونیستی، هشدار داد که انتقام این شهید بزرگوار را خواهد گرفت و لذا برای اظهار توانایی خود در بازدارندگی دشمن، تعدادی موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد. نتانیاهو در مقابل با هدف قرار دادن چند رهبر غیرنظامی جهاد اسلامی خواست تا بازدارندگی این جنبش مقاومت را خنثی کند..‌

در واقع نتانیاهو با هماهنگی واشنگتن به دنبال ایجاد تنش در منطقه بود، منطقه‌ای که شاهد تنش‌زدایی استراتژیک بین ریاض و تهران و همچنین بین دمشق و سایر کشورهای عربی است و این با سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه در تضاد است.

نتانیاهو به ویژه رویارویی با جهاد اسلامی را انتخاب کرد، زیرا تل‌آویو آن را بیش از هر جناح دیگری وابسته به تهران می‌داند و گمان می‌کرد که هدف قرار دادن آن، باعث از بین رفتن وحدت میدان‌ها خواهد شد..

ترور رهبران مقاومت یک راهبرد جدید نیست، بلکه بخشی از ذهنیت تروریستی صهیونیستی است و صهیونیست‌ها گمان می‌کنند که با این کار می‌توانند به مقاومت خاتمه دهند. به نظر شما و با توجه به تجربه مقابله با رژیم اشغالگر، آیا این استراتژی می‌تواند موفق باشد؟ ترور چند تن از رهبران جهاد چه تأثیری بر سازمان و به طور کلی مقاومت فلسطین خواهد داشت؟

استراتژی ترور رهبران مقاومت سیاست دائمی رژیم صهیونیستی است. رهبران مقاومت فلسطینی می‌دانند که آنها هر لحظه ممکن است مورد هدف رژیم صهیونیستی قرار گیرند و همیشه برای خنثی کردن این ترورهای بزدلانه تلاش کرده و تحت تأثیر تهدید صهیونیست‌ها قرار نمی‌گیرند. بنابراین موفقیت محدود رژیم اشغالگر قدس در به شهادت رسیدن برخی از رهبران مقاومت، منجر به تضعیف توانایی این گروه‌های فلسطینی نمی‌شود..

این بار پاسخ مقاومت به تجاوز صهیونیست‌ها از نظر بمباران حساب شده و دفع تجاوزات ارتش اشغالگر، استثنایی بود.. متغیر مهم در نبرد اخیر چیست؟ و مقاومت در رویکرد مقابله با تجاوز تا چه اندازه پیشرفت داشته است؟

مهمترین عاملی که توانایی مقاومت را در بازدارندگی رژیم صهیونیستی به اثبات رسانده است، وحدت میدان‌ها و مبارزه مشترک در برابر این رژیم است تا نبرد اشغالگران تنها با یک جنبش مقاومت نباشد و لذا در جنگ چند روزه اخیر، مشارکت یا عدم مشارکت حماس، باعث سردرگمی صهیونیست‌ها شده است. زیرا حماس در اتاق فرماندهی مشترک در نوار غزه و متحد با جهاد اسلامی و سایر جناح‌ها شرکت داشت..

در نهایت ارزیابی شما از توانمندی مقاومت فلسطین در زمینه رویارویی نظامی با صهیونیست‌ها چیست؟ همچنین نسبت به واکنش مردم فلسطین به ادامه مقاومت و تجدید امید به پیروزی و آزادی فلسطین چه نظری دارید؟

نبرد اخیر مقاومت با رژیم صهیونیستی، دستاوردهای زیادی داشت، که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

۱- وحشت صدها هزار، اگر نگوییم میلیون‌ها صهیونیستی بر اثر شنیدن صدای انفجار موشک‌های مقاومت. در جریان جنگ اخیر، اگر صدمات جسمی به فلسطینی‌ها وارد شد، صدها هزار صهیونیست نیز تحت تأثیر حملات مقاومت، به درمان روانی نیاز خواهند داشت..

۲- دستاورد دوم، شکل گیری وحدت میدان‌ها و ایجاد اتاق مشترک گروه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی..

۳- پیروی گروه‌های مقاومت برای اولین بار از یک تاکتیک مشترک که مبتنی بر استفاده از بخش بزرگی از موشک‌های یک گروه خاص و استفاده از هزاران موشک تمام گروه‌های مقاومت در زمان مناسب است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا