ورزشگاه مدرنی که میکسدزون ندارد!

ایسنا/خوزستان علی‌رغم این که گفته می‌شود ورزشگاه شهدای فولاد از جمله ورزشگاه‌هایی مدرن در ایران و آسیا است اما از داشتن میکسدزون که یکی از اصول اولیه یک ورزشگاه محروم است.

میکسدزون راهرویی است که در حد فاصل رختکن به زمین ورزشگاه‌های فوتبال قرار دارد که مصاحبه خبرنگاران با بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها در همین محل انجام می‌شود اما نبود چنین جایگاهی در ورزشگاه شهدای فولاد مشکلات فراوانی برای اصحاب رسانه به وجود آورده است تا جایی که خبرنگاران باید علاوه بر سختی کار در تهیه اخبار برای رسانه‌های خود، راضی نگه داشتن مخاطبان و تحمل نوع برخورد ناظران بازی، مجبور به مصاحبه با بازیکنان در شرایطی نامناسب پای اتوبوس یا در نور کم فضای بیرونی ورزشگاه هستند.

ورزشگاه مدرنی که میکسدزون ندارد!

در ادامه گفت و گوی ایسنا را با کیوان رشیدی‌نسب یکی ازخبرنگاران ورزشی خوزستان درخصوص مشکلات خبرنگاران برای گفت و گو با با بازیکنان بعد از بازی به دلیل نبود میکسدوزن در ورزشگاه شهدای فولاد می خوانید.

” استادیوم شهدای فولاد یکی از استادیوم‌های مدرن ایران و همیشه میزبان بازی‌های حساس بوده است اما در ساختار استادیوم نقصی چون نبود میکسدوزن وجود دارد که این نقص‌ در بازی های مهم و بزرگ، بیشتر به چشم می‌خورد. از آنجا که فولاد نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و حتی این امکان وجود دارد که با صعود این تیم به مراحل بالاتر این رقابت‌ها، میزبان بازی‌های آسیایی باشد، باید این نقص برطرف شود.  

متأسفانه نبود میکسدزن در ورزشگاه شهدای فولاد یک فقدان بزرگ است زیرا حتی در استادیوم‌های کوچک‌تر از جمله ورزشگاه تختی آبادان که از جمله ورزشگاه‌های قدیمی کشور محسوب می‌شود، میکسدزون وجود دارد اما در ورزشگاهی مثل شهدای فولاد با این همه تجهیزات که وجود آن تحسین‌برانگیز و مایه افتخار است، میکسدزون وجود ندارد و نبود آن مشکلات عدیده‌ای برای اصحاب رسانه به وجود آورده است.

خبرنگاران واقعاً بعد از هر مسابقه فوتبال در ورزشگاه شهدای فولاد بسیار ناراحت هستند که نمی‌توانند در یک مکان خاص با بازیکنان ‌مصاحبه داشته باشند و این مشکلی است که همکاران اصحاب رسانه با آن مواجه هستند. در بازی‌های مهم این فصل مثل بازی با تراکتور و بازی چند روز پیش فولاد و پرسپولیس در اهواز شدیداً با این مشکل مواجه بودیم زیرا برخی ناظران بازی‌ها سخت‌گیر نیستند و ما در هر مکانی از ورزشگاه می‌توانیم با بازیکنان مصاحبه کنیم اما برخی ناظران مثل آقای رفعتی که ناظر بازی فولاد و پرسپولیس بود بسیار سخت‌گیر بوده و اجازه نمی‌دهد در راهرویی که ما خبرنگاران به دلیل نبود میکسدزون در نظر گرفته‌ایم تا با بازیکنان مصاحبه داشته باشیم به گفت‌وگو بپردازیم.  حتی در بازی فولاد و مس رفسنجان که همین آقای رفعتی ناظر بازی بود اجازه نداد در همان جایگاهی که ما خودمان برای مصاحبه با بازیکنان در نظر گرفته‌ایم قرار بگیریم، به صورتی که در این دیدار اصحاب رسانه نتوانستند حتی با یک بازیکن هم مصاحبه داشته باشند.

البته خیلی از بازیکنان هم با توجه به اینکه ورزشگاه شهدای فولاد میسکدزن ندارد خود را مکلف نمی‌دانند که در مکان‌هایی که ما برای مصاحبه درنظر می‌گیریم قرار بگیرند تا با آن‌ها گفت‌وگو داشته باشیم و واقعاً مصاحبه داشتن با بازیکنان در چنین شرایطی بسیار سخت است، در حالی که مخاطبان هر رسانه انتظار دارند بعد از هر بازی بتوانند گفت‌وگوی بازیکنان را ببینند و بخوانند.

من هنگام پوشش مسابقات تیم فولاد در اهواز تا آنجا که بتوانم از توانایی‌‎های شخصی‌ام برای گفت‌وگو با بازیکنان استفاده می‌کنم، اما این کار ما واقعاً حرفه‌ای نیست و این مدل مصاحبه نه در شأن خبرنگار و نه در شأن بازیکن است. بعضاً مصاحبه‌هایی که ما انجام می دهیم در محوطه بیرونی ورزشگاه و در هوای تاریک بوده که این مصاحبه در شأن مخاطبان رسانه‌ها نیست. به نظر من نبود میکسدزون در یک ورزشگاه مدرن آن هم در فوتبال حرفه‌ای در شأن یک باشگاه حرفه‌ای چون فولاد نیست و به نظرم اگر مسئولان AFC بخواهند میزبانی به فولاد بدهند، نبود میکسدزون می‌تواند دردسرساز شود.

به نظر من در نظر گرفتن جایگاهی به عنوان میکسدزون اصلا اقدامی هزینه‌بر و سخت نیست و امیدوارم مسئولان باشگاه فولاد نسبت به این دغدغه اصحاب رسانه توجه لازم را داشته باشند زیرا نبود میکسدزون بعضا در مصاحبه‌هایی که با بازیکنان خارجی در اهواز داشته‌ام مورد تعجب آن‌ها نیز بوده است.”

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا