ورود دادستانی قم به مسئله مسمومیت دانش آموزان مدارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: جلسه بررسی ابعاد چهار حادثه مسمومیت دانش آموزان در دو مدرسه دخترانه قم،‌ در دادستانی این استان تشکیل شد.

 در پی وقوع چهار حادثه مسمومیت دانش آموزان در مدارس فاطمیه و نور قم، جلسه‌ای در دادستانی استان به ریاست دادستان عمومی و انقلاب قم و با حضور معاون استاندار و مسئولانی از پدافند غیر عامل، دانشکده علوم پزشکی، آتش نشانی، آموزش و پرورش استان و دیگر ارگانها در دادسرای قم با محوریت بررسی ابعاد و علل بروز این حادثه و راهکارهای پیشگیری از حوادث مشابه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب دادستان قم دراین جلسه بر ضرورت شناسایی علل حادثه ناگوار مسمومیت دانش آموزان دخترانه تاکید و خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های استان تا حصول نتیجه و آرامش خاطر خانواده ها برای مدیریت صحیح و شایسته این امر بسیج شوند تا شاهد حوادث مشابه و ناگواری در این زمینه نباشیم.

معاون دادستان قم نیز دراین جلسه با بیان اینکه امنیت دانش آموزان و آرامش و اطمینان خانواده‌ها در اولویت امر قرار دارد اعلام کرد: از شروع این حوادث کارگروه ویژه ای برای بررسی موضوع تعیین و اقدامات و وظایف هر یک از دستگاه ها پیگیری و رصد شد و پیگیری و نظارت بر امور تا حصول نتیجه قطعی ادامه خواهد داشت.

در این جلسه مسئولان دستگاه‌های مربوطه گزارش‌هایی از اقدامات و نتایج حاصله را به طور مبسوط ارائه دادند.

رفع مشکلات زیرساختی تمامی مدارس استان، استاندارد سازی مراکز آموزشی به ویژه سیستم تهویه و گرمایشی آنها، تجهیز کلیه مدارس به پایش تصویری، ابلاغ دستورالعمل اجرایی برای اعضای کارگروه در صورت بروز حوادث مشابه و دیگر موارد از پیشنهادات اجرایی این جلسه بود.

هشتم بهمن ماه نیز ۱۵ دانش آموز این دبیرستان دچار مسمومیت و به مراکز درمانی این شهر منتقل شدند. دوشنبه دهم بهمن ماه نیز ۱۷ دانش آموز و یک معلم در مدرسه دخترانه فاطمیه قم دچار مسمومیت شدند. امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه نیز هفت دانش آموز و یک معلم بار دیگر دچار مسمومیت شدند.

پیش از این نیز ۱۸ نفر از دانش آموزان دختر هنرستان نور قم در نهم آذرماه سالجاری نیز دچار مسمومیت شدند و بار دیگر ۲۲ آذرماه ۵۱ دانش آموز این دبیرستان مسموم و به مراکز درمانی انتقال یافتند.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا