ورود نیروهای جدید ترکیه به پایگاهی در «دهوک» عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «عباس الزیدی» از فرماندهان حشد شعبی عراق امروز سه شنبه بر ضرورت ادامه عملیات نظامی در مناطق کمربندی بغداد به منظور دور کردن خطر تروریسم از آن تاکید کرد.

وی افزود: عراق در آستانه انتخابات قرار دارد و به عملیات ویژه نیاز دارد.

الزیدی با اشاره به تحولات افغانستان و تاکید بر ضرورت اقداماتی به منظور جلوگیری از آنچه افغانستان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، به استفاده آمریکا از تروریست‌ها به عنوان اهرم فشار به منظور بقا در عراق و ایجاد بی ثباتی در آن اشاره کرد.

دفع حمله داعش به دیالی

یک منبع امنیتی عراقی از دفع حمله داعش به یک پست امنیتی در روستای «ابوخمیس» در جنوب ناحیه «بهرز» خبر داد و اعلام کرد که نیروهای امنیتی حمله را دفع کردند.

از سوی دیگر «فرات التمیمی» نماینده دیالی در پارلمان عراق از کاهش 50 درصدی حملات به دیالی خبر داد و گفت: اوضاع امنیتی در دیالی همچنان با چالش‌های متعددی روبرو است اما طی ماه اوت جاری شاهد کاهش این اقدامات تروریستی بودیم.

وی افزود: دلایل چندی در این باره وجود دارد. امنیت در دیالی تا زمان ریشه کنی هسته‌های خفته داعشی در معرض خطر قرار دارد به ویژه که داعش شیوه پارتیزانی را در حملات خود در پیش گرفته است.

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق هم اعلام کرد که یگان اطلاعات حشد شعبی دستاوردهای موفقی علیه داعش در دیالی داشته است و علاوه بر انهدام شبکه‌های داعش، بسیاری از حملات آنرا ناکام گذاشته است.

وی افزود: 50 درصد از اهدافی که نیروی هوایی در سال جاری میلادی در دیالی هدف قرار داده است با تلاش اطلاعات حشد شعبی انجام شده است و این توان عالی حشد شعبی در جنگ علیه تروریسم را نشان می دهد.

الحسینی گفت: بیشتر حملات شامل اهدافی است که در مناطق صعب العبور قرار دارند و موجب کشته شدن سرکرده‌های داعش می شود.

تاکید بر ریشه کنی داعش در الطارمیه

«ابوعلی الکوفی» معاون رئیس حشد شعبی عراق اعلام کرد که «الطارمیه» به مثابه ریه بغداد است و برخی تروریست‌ها در آن هستند که ما در راستای ریشه کنی آنها حرکت می‌کنیم.

وی افزود: در منطقه الطارمیه عناصر تروریستی و حشد شعبی و نیروهای امنیتی مستقر هستند و همگی عزم جدی برای ریشه کنی این عناصر به شکل نهایی از این منطقه دارند.

الکوفی از همکاری عالی میان نیروهای امنیتی و ساکنان و شیوخ عشایر و حشد شعبی سخن گفت و افزود: به غیر از برخی از ساکنان که از اوضاع امنیتی بی ثبات و اقدامات تروریستی سود می‌برند بقیه ساکنان و شیوخ عشایر با نیروهای حشد شعبی و امنیتی عراق همکاری می‌کنند.

ورود نیروهای جدید ترکیه به پایگاه «کانی ماسی» در دهوک

یک منبع عراقی از ورود نیروهای جدید ترکیه به پایگاه «کانی ماسی» واقع در استان دهوک در شمال عراق خبر داد.

این منبع بیان کرد: نیروهای ترکی متشکل از 30 خودرو نظامی به پایگاه «کانی ماسی» که بزرگترین پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق است، رسیده اند. این نیروها از طریق «زاخو» وارد این پایگاه شدند.

منبع مذکور از ادامه حملات ارتش ترکیه به کوه «متین» در استان دهوک برای چندمین روز متوالی هم خبر داد.

12 کشته و زخمی در انفجاری در اردوگاه آوارگان در «زاخو»

سایت خبری شارپرس گزارش داد که شب گذشته انفجاری در اردوگاه «قادیا» واقع در منطقه «زاخو» از توابع استان دهوک روی داده که 2 کشته و 10 مجروح را به دنبال داشته است.

سایت خبری خندان نیز شمار مجروحین را سه نفر گزارش کرده و «نهشت سلمان» سخنگوی پلیس زاخو در گفتگو با خندان اعلام کرد که کشته شدگان این انفجار دو کودک بوده‌اند.

«شوان ندی» فرمانده پلیس زاخو نیز گفت که این انفجار از طریق یک بمب کارگذاشته شده در یکی از کانکس‌های مسکونی داخل اردوگاه روی داده و یک افسر امنیتی ساکن اردوگاه را هدف قرار داده است.

اردوگاه آوارگان «قادیا» محل سکونت آوارگان سنجار و سوری اعم از کرد و عرب است.

انهدام ادوات داعش از سوی بالگردهای عراقی

بالگردهای ارتش عراق یک خودرو وابسته به داعش را در الانبار در غرب عراق هدف قرار دادند و سه داعشی را زخمی کردند.

منابع عراقی اعلام کردند که این عملیات در جریان عملیات فرماندهی عملیات الانبار رخ داد.

دستگیری سه داعشی در جنوب غرب کرکوک

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از دستگیری سه داعشی در جنوب غرب کرکوک و  تحویل آنها به مراجع قضایی خبر داد.

همچنین حشد شعبی عراق چند بمب را در جنوب غرب این استان خنثی کردند. این بمب‌ها از سوی داعش کارگذاشته شده بودند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا