ورود نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بازار بورس/ رشد چشمگیر نیروگاه ها در سال ۴۰۲



ایسنا/سمنان وزیر نیرو از ورود انرژی تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بورس با هدف رونق و سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه خبر داد.

دکتر علی‌اکبر محرابیان ۱۳ بهمن ماه در حاشیه افتتاح نیروگاه خورشیدی پاسارگاد دامغان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود طی یک سال آتی شاهد رشد چشمگیر تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده از سال ۴۰۲ تمامی انرژی تولیدی نیروگاه های تجدیدپذیر از بئرس ارائه شود ادامه داد: قیمت انرژی تولیدی این نیروگاه ها با ورورد به بورس، در تابلو بورس درج و با تضمین حداقل سود و بازگشت سرمایه، قیمت پایه در تابلو درج و از این طریق زمینه برای سرمایه گذاری بیشتر در این صنعت فراهم می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به تضمن بازگشت سرمایه و سوده شدن سرمایه گذاری در این بخش پیش‌بینی کرد: رقابت و سرمایه‌گذاری ها در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار افزایش یابد.

محرابیان با بیان اینکه برنامه ریزی خوبی در این بخش در کشور صورت گرفته گفت: تلاش شده با استفاده از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید بستری فراهم شود که کل سرمایه گذاری به همراه حداقل سود به سرمایه گذاران برگردد.

وی تنها راه توسعه این صنعت را سوده کردن آن دانست و ادامه داد: خوشبختانه سرمایه گذاران و صنایع بزرگی همچون شرکت های فولادی و معدنی به این عرصه وارد شدند و همین نویددهنده رشد و توسعه این بخش است.

ادامه دارد…



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا