ورود ۷ میلیون مسافر نوروزی به گیلان تا ۳ فروردین / ثبت اقامت ۴ میلیون گردشگر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: استاندار گیلان از اقامت بیش از ۴ میلیون گردشگر در استان از ابتدای تعطیلات نوروز تا دیشب خبر داد.

اسدالله عباسی امروز در نشست ستاد مرکزی خدمات سفر کشور که به ریاست وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بطور ارتباط تصویری با استان‌های مختلف کشور برگزار شد، در گزارشی روند ورود گردشگر به گیلان را از ۲۷ اسفندماه گذشته تا دیشب تشریح کرد و افزود: طبق آخرین امار بدست آمده، تا دیشب ۷ میلیون و ۵۴۱ هزار گردشگر با بیش از یک میلیون و ۱۷۱ هزار دستگاه خودرو وارد گیلان شده اند که ۴ و نیم میلیون نَفر – شب در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری استان اقامت داشته اند.

استاندار همچنین روند توزیع گردشگران بسوی مراکز دیدنی و اماکن تاریخی گردشگری استان را تشریح کرد و افزود: ایجاد مراکز اطلاع رسانی و برپایی نمایشگاه‌ها و مراکز عرضه‌ی انواع محصولات صنایع دستی گیلان در تمامی شهرستان‌ها از برنامه‌های ویژه‌ی استان برای رونق تولید و حمایت از هنرمندان صنایع دستی بوده است.

عباسی در ادامه بر لزوم تداوم فعالیت نمایشگاه‌های صنایع دستی استان تاپایان شهریور ماه تاکید کرد و افزود: آمار‌ها حاکی از استقبال گردشگران از تولیدات صنایع دستی استان است و ارقام فروش صنایع دستی در مقایسه با نوروز سال پیش ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه از رشد ۷۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به گیلان خبر داد و افزود: از ابتدای نوروز تاکنون ۲۴۹ گردشگر خارجی از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده اند که عمدتا از کشور‌های آسیای مرکزی، روسیه، چین، کره، پرتغال، لبنان و عراق بوده اند.

استاندار گیلان در ادامه از اتخاذ تدابیر لازم برای اسکان گردشگران در مراکز آموزشی و افزایش سهمیه‌ی آرد نانوایی‌ها و تامین مایحتاج اولیه و ارزاق عمومی مورد نیاز در استان خبر داد و افزود: تمامی پیش بینی‌ها و تدابیر لازم برای ارایه‌ی خدمات بهینه به گردشگران نوروزی در گیلان اتخاذ شده است.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در این نشست با اشاره به تنوع مناطق دیدنی و آثار تاریخی گیلان، استقبال گردشگران داخلی و خارجی از این استان شمالی را طبیعی دانست و افزود: اطلاع رسانی مناسب به گردشگران موجب کاهش ترافیک و ازدحام جمعیت در مناطق خاص استان و افزایش رضایتمندی گردشگران می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان هم از پُربودن ۱۰۵ درصدی تخت‌های واحد‌های اقامتی تحت پوشش این اداره کل تاکنون خبر داد و افزود: در ۱۰ روز گذشته ۲۱۲ هزار و ۷۱۱ مسافر از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ولی جهانی افزود: اجرای ۳۰۰ جشنواره‌ی فرهنگی و آیینی در پارک‌ها و مراکز گردشگری در سراسر استان هم از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای نوروز امسال است.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا