وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس علیه اسراییل به بلینکن نامه نوشتند



به دنبال اظهارات جنجالی اخیر وزیر تندرو رژیم صهیونیستی درباره فلسطین، وزرای خارجه کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس در نامه‌ای به وزیر خارجه آمریکا خواستار عمل کردن واشنگتن به نقشش برای برقراری صلح در خاورمیانه شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اظهارات اخیر بتسلئیل اسموتریج، وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی درباره فلسطین و شهرک «حواره» در جنوب نابلس را محکوم کردند.

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در این پیام از آمریکا خواستند که به نقشش در راستای دستیابی به یک راه حل عادلانه، فراگیر و پایدار برای درگیری میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی و حل و فصل آن طبق اصول قانون بین‌المللی و ابتکارعمل صلح عربی عمل کند.

جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز در سخنانی در این باره تاکید کرد که این پیام بیانگر موضع رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در قبال مسئله فلسطین به عنوان مسئله نخست اعراب و مسلمانان است.

وی همچنین تاکید کرد که شورای همکاری خلیج فارس به شدت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از جمله جنایات اخیر در شهر و اردوگاه جنین و شهرک‌های «حواره»، «بورین»، «عصیره القبلیه» و مناطق دیگر اراضی اشغالی را محکوم می‌کند.

اسموتریچ اخیرا در پاریس نقشه‌ای ادعایی از رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشت که شامل بخش‌هایی از خاک اردن و فلسطین بود.

اسموتریچ مدعی شده که چیزی به اسم ملت فلسطین وجود ندارد و فلسطینیان نهایتا ۱۰۰ سال است که به وجود آمده‌اند!

وی همچنین بار دیگر خواستار محو کردن شهرک «حواره» در جنوب نابلس شد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا