وزیر خارجه بحرین با سفیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی بحرین از دیدار وزیر خارجه این کشور با سفیر رژیم صهیونیستی در منامه خبر داد.

بر اساس این گزارش، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین روز دوشنبه با «آیتان نائیه» سفیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

بررسی روابط همکاری مشترک بین دو طرف و راهکارهای تقویت آن در سطوح مختلف از محورهای مورد بحث در دیدار وزیر خارجه بحرین و سفیر رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

لازم به ذکر است که مقاماتی از بحرین، امارات متحده عربی، رژیم صهیونیستی و آمریکا طی مراسمی در کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، توافقنامه سازش موسوم به «توافقنامه صلح آبراهام» را امضا کردند. هدف از امضای این توافقنامه، عادی سازی روابط دوجانبه میان ابوظبی- تل آویو است.

در این مراسم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزرای خارجه امارات متحده عربی و بحرین- «عبدالله بن زائد آل نهیان» و «عبداللطیف بن راشد الزیانی» – شرکت داشتند.

این در حالی است که یک نویسنده صهیونیست به تازگی درباره نتایج مورد انتظار عادی سازی برخی رژیم‌های عربی با تل آویو و تلاش‌های اخیر برای ادغام در منطقه عربی بدون حل موضوع فلسطین ابراز بدبینی کرد.

«آوی شیلون» در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی‌ها آرتص نوشت: اسرائیل می‌تواند به یک جامعه فئودال تقسیم شده به بخش‌های مختلف تبدیل شود. روند دنبال کردن فرهنگ سیاسی عرب از جمله تمرکز ثروت در دست افراد معین و تهدید به سرکوب آزادی‌ها می‌تواند تفسیر بیشتری از توافقات ابراهیم (سازش) ارائه دهد چرا که ما در نهایت روز به روز بیشتر به هم شباهت پیدا می‌کنیم.

این نویسنده صهیونیست همچنین نسبت به خطرناک بودن ادغام اسرائیل در منطقه بدون حل موضوع فلسطین که نتایج معکوسی در پی خواهد داشت، هشدار داد و افزود: ما به حاکمان عرب فناوری جاسوسی و سانسور می‌دهیم و آنها فرهنگ سیاسی آسیب پذیر در اختیار ما قرار می‌دهند و در حقیقت این مجازات حقیقی ما به دلیل تداوم اشغالگری است.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا