وزیر صمت: تورم باعث شده مردم پیشرفت ها را احساس نکنند


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: وزیر صمت با بیان اینکه تورم باعث شده مردم پیشرفت ها را در زندگی خود احساس نکنند، تاکید کرد: کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.

سید رضا فاطمی امین در آخرین روز از اجلاس دو روزه رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، وضعیت تولید در کشور را مناسب توصیف کرد و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی در ۶ ماه اول سال جاری ۳.۳ درصد بوده که این رشد در بخش صنعت و معدن به ۴.۹ درصد رسیده است‌.

وی با بیان اینکه رشد این بخش به دلیل اشتغال‌زایی مهم است‌، اظهار داشت: همچنین این رشد در سال‌های گذشته به ترتیب ۳‌.۵، ۱.۹ بوده که حکایت از یک رشد منفی دارد.

وزیر صمت ادامه داد: همچنین صادرات با ۱۹ درصد افزایش تا ۱۰ دی ماه سال جاری به ۴۲ میلیارد دلار و واردات با ۱۴ درصد افزایش به ۴۳ میلیارد دلار رسیده است. بر این مبنا، کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته که قصد داریم این شاخص را سال آینده به صفر برسانیم.

به گفته فاطمی امین، سرمایه‌گذاری در بخش ماشین‌آلات ۱۵ درصد افزایش یافته و رکود هشت سال گذشته شکسته شده است.

وی با طرح این سوال که چرا این پیشرفت‌ها در زندگی مردم محسوس نیست، دلیل این امر را تورم دانست و تصریح کرد: بخش تولید خوب پیش می‌رود و با هم‌افزایی بین کسب و کارها باید روند را تقویت کنیم.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا